tisdag 26 juli 2011

Igång igen...


...i alla fall lite. Fortfarande semester och tusen saker att göra. Konstaterade att jag inte var på facebook på nästan en hel vecka...nästan.

Träningen igång. Skönt att röra på sig på allvar, springa är en sak men fotbollsträningar en annan.

Kardum ljög för övrigt Coach Pete rakt upp i ansiktet genom att säga att han joggat på egen hand. Enligt egen utsago, jag citerar nu Kardum, "Jag hade ingen koll på avståndet". Så jag har gjort Kardum en tjänst och kollat upp avståndet (Klicka på hyperlänken så ser ni Kardums hypotetiska löpväg). Sträckan är 0,8 km men vi som känner Kardum och kan läsa en karta förstår ju att karln har genat rakt över. Sträckan blir då ca. 365 m fågelvägen, kanske ca 400 m till fots . Vad representerar då punkterna "till" och "från" på kartan undrar ni kanske. "Från" är Kardums bostad och "till" är Pizzeria Arkelstorp. Detta ger en total "löpväg" på, förutsatt att han inte skickat Emilia att hämta pizzorna, ca 800 m tur och retur. Vi avrundar detta till en kilometer eftersom om Kardum säkert kom på att han glömde ta pizzasallad och fick gå tillbaka något kvarter för att hämta den.

Någon som verkar rört på sig på riktig är Amar. Han såg pigg ut och inte alls så trött och blekfet som efter sin Vegastripp.

Efterlyser fortfarande min gråa regnjacka.

Årets idiot!


Micke Brorsson gjorde comeback igår, dock som tränare men ändå. Jag gillade hans avslutningsövning. Känns som man behöver det. Visst har åldern och knakande knä påverkat avsluten i år men så dåliga ska de inte vara. Så träningen var välkommen. Välkommen tillbaka Micke!

Annars så var detta klipp lite av en snackis på träningen igår.



//Johansen

4 kommentarer:

  1. Hylla Micke!! tror de kan hjälpa våra lag att producera lite mål=)

    SvaraRadera
  2. Jag äter aldrig på den pizzerian! Äter alltid på den andra, biggans:)lite närmare tillomed;)

    SvaraRadera
  3. Angående året idiot?

    bara jag som är rädd att han också ska börja mörda folk hej vilt?

    SvaraRadera
  4. Risken finns nog Amar. Snacka om att skapa en "win-win situation" i sitt huvud.

    Tokig "nazist" som dödar folk= "massinvandringens" fel
    Tokig "islamist" som dödar folk= "massinvandringens" fel

    @Kardum: Då var jag inte helt fel ute då. ;)

    SvaraRadera

Keep it clean!