onsdag 23 mars 2011

Inavel

Bilden kan ha något med inlägget att göra.

Inavel, eller hur ska man annars förklara följande blogginlägg. Inlägget hade kunnat vara humor på hög nivå men tyvärr så är det med allra största säkerhet blodigt allvar. Tydligen så väckte följande artikel på fotbollikristianstad.se bloggskrivaren ur sin dvala. Jag får korrigera mig, det blir humor, kanske inte på hög nivå men ändå, eftersom bloggskrivaren menar allvar.

Jag gillar framför allt formuleringar som "Redan fler veckor innan superderbyt i division 5, Har hatet redan börjat sprida sig på gymnasieskolar och jobb." Ni gymnasieelever i laget får gärna kommentera och berätta mer om detta "hat".

När blogginlägget dessutom är kryddat med stavfel, särskrivningar, hopskrivningar och...ja herregud, så mycket mer. Jag känner invandrare som har bättre svenska efter bara några år i Sverige. Varför inte skriva i word innan OCH använda rättstavningsprogrammet? Risk för ett heltidsjobb då kanske. Nu är jag dum och talar emot mig själv för utan detta så hade inlägget inte alls varit lika roligt. Keep it up bloggarn!

Något som ytterligare talar för att vi har med "begåvningsreserven" att göra är bilden. Titta noga! Det är humor! Personen som målade fattade tydligen inte att hela texten skulle få plats. Hur tänkte han där? Sjukt kul när man tänker på det.

Vi stannar i genren. Den alltid välskrivna Nosabybloggens senaste inlägg var riktigt roligt att läsa. Även om jag inte var med på festen i fråga eller känner alla som det skrivs om så är det ändå rolig läsning. Bloggen är dessutom ganska mycket mer skonsammare mot ögat då man slipper störa sig på stavfel och dålig svenska.

Om nu någon fått för sig att jag är någon språkfascist så vill jag dementera detta men det finns gränser. För att citera Gno "Vart är vi på väg?"

Fredagsinlägget kommer att bli det värsta hittills, bara så ni vet. ;)

//Johansen

11 kommentarer:

  1. Hahhahha.. Hur kul som helst.
    Gillar att du håller ett öga på allt runt omkring så att man "ändast" behöver kolla in din blogg.

    Keep it up.

    SvaraRadera
  2. Otroligt fint skrivet av Vanneberga!
    Jag undrar vad han hade i kaffet?

    SvaraRadera
  3. hahaha. Bilden där dom har skrivit "Vanneberga" är riktig rolig. Sjukt stor text i början, som du skrev!

    Bra blogg som fan, fortsätt så!

    SvaraRadera
  4. Fick mig ett par skratt av ditt inlägg. Bönderna har vaknat till liv nu märker vi, kan det vara för att Fanatics är störst just nu?

    I vilket fall, väl mött säsong 2011!

    http://fanaticskiaby.blogg.se/

    /KIABY FANATICS!

    SvaraRadera
  5. hahaha fina bilden! :)

    Längtar redan till fredagsinlägget!! =)

    SvaraRadera
  6. Kan inte sova efter denna läsning .. Vanneberga fånklubb misshandlar det svenska språket brutalt, handlar detta om dyselexi så är det beklagligt om inte så är det beklämmande.
    Fånen skriver vidare att de tar avstånd från hot och trakasserier men som avslutar med att man ska hålla koll bakom ryggen. Ja ja ;)
    Vad hade jag gjort utan VIBY- bloggen som likt Expressen avslöjar sånt här fåneri som förgyller vardagen!
    Kändes också allmänt onödigt och misslyckat från Vanneberga sidan men visst
    väldigt skoj läsning.
    Just de!!! Klottret på vibys Borg är ju med hysteriskt kul om man tänker på de , man måste planera bättre helt enkelt . Epic fail

    SvaraRadera
  7. Förbaskat bra, Johansen.
    Vanneberga har mycket att bevisa denna säsong.
    Lite supporterkultur i div5 är aldrig fel, hoppas Viby IF kan bidra med något?

    SvaraRadera
  8. Ja, nog minns man vad som hände förra gången vi möte Vanneberga, det blev förlust och därmed har vi en revansch att utkräva. :)

    SvaraRadera
  9. Jag väntar med spänning på fredags inlägget.

    SvaraRadera
  10. Sitter som klistrad för att se dagens inlägg..

    FIXA JOHANSEN ...NU !!!

    SvaraRadera

Keep it clean!