onsdag 17 oktober 2012

Britterna! Europas Göteborgare?


Hur kan man blogga utan att nämna Tysklandsmatchen!?! Det german inte! Så då vad det avklarat!

Vad fastnade jag då för i mediabruset efter matchen. Jo som vanligt när Tyskland är inblandat så är Britterna där och drar krigsreferenser gärna med ordlekar som "Don't mention the four" och "Swede it and weep!"
Detta får mig att tro att Britterna är Europas Göteborgare. Vad tycker ni?

Helgen för Viby IF glömmer vi. De i klubben som vill att seniorlaget ska stanna kvar i sexan var väl nöjda men med Sveriges match i bakhuvudet så kanske...

Jag hoppas i alla fall att vi avslutar snyggt. Det kan mycket väl vara min sista A-lagsmatch. Beslut om vidare spel fattas i December/Januari. Faktorer som spelar in är om samma gäng spelar kvar, vettig tränare och om motivationen finns där. Givetvis påverkar de förstnämnda två den sista men viktigaste faktorn, motivationen.

För kul har vi! Och jag tror inte det beror på att vi endast förlorat 4 tävlingsmatcher i år. En DM-match, två seriematcher och en kvalmatch. Trots det kan det bli så att vi spelar kvar i sexan nästa år men vi kommer att ha lika kul för det. Femman hade givetvis varit en större utmaning.

Då avslutar jag med att fråga hur många besvikna tyskar det fanns på Olympiastadions läktare igår kväll?

//Johansen

4 kommentarer:

  1. hahaha så typiskt! Vi engelsmän snackar fortfarande om kriget... vi har ju inte direkt något att säga till om i fotbollen,... eller snygga tjejer!

    SvaraRadera
  2. Götelaborgs humorn äger :)

    SvaraRadera
  3. Dags att slänga in ett inlägg snart eller har Bloggen gått i graven ?

    Venestad ??? Vafan är det... ?

    SvaraRadera

Keep it clean!