fredag 5 augusti 2011

AmarDrama on a friday!

Idag hyllar vi fredagen och AmarDrama!

Det har varit en dramatisk tid för Amar i Viby IF. Här kommer listan på lite av AmarDramas bästa (ej i helt kronologisk ordning):
  1. Slår axeln ur led och blir därefter beroende av morfin.
  2. Åkte till Las Vegas under serien och kom hem 20 kg tyngre.
  3. Börjar käka "kosttillskott" och går ner 20 kg.
  4. Spelar B-lagsmatch och kräks av utmattning.
  5. Får kramp efter uppvärmningen PÅ EN TRÄNING!
  6. Får utgå i senaste B-lagsmatchen efter att ha gått in i väggen.
  7. Blir dissad av assisterande tränaren Mats Andersson på fejjan.

Mats gillar! Det gillar vi!

Henke Sjöstedt gjorde comeback efter skadan...och SVAR ja han heter numera Sjöstedt!

Ted Elofsson kom in och tog över kaptensbindeln, passade fram till ett mål och glömde sedan för ett ögonblick att det var han som skulle tacka för matchen.

Albin Ekvall kan bara göra snygga mål. Från vänsterposition, gärna ribba in eller krysset.

Gno satte en frispark efter att undertecknad blivit fälld. Se nedan. Klicka på hyperlänken för fler bilder.

Ett tack till Huaröds IF för matchen och för de fina fotografierna.

Sista fredagen innan man börjar jobba...urk!

Och slutligen...ännu en sann fräckis om en Vibyspelare från Arkelstorpstrakten.

Andreas kom hem väldigt trött från sin fotbollsträning, kysste sin sambo och kröp ner i sängen.

Plötsligt vaknade han med ett ryck och upptäckte en skäggig gammal man i munkkåpa stå bredvid honom.

- Vad i helvete gör du i mitt sovrum? Och vem är du? Frågade han.
- Min son, detta är inte ditt sovrum, svarade mannen, jag är sankte Per och du är kommen till himlen.

- Va? Är jag död? Jag vill inte dö, jag är för ung för det halvskrek mannen.
- Snälla skicka tillbaks mig omgående, bad han.

- Det är inte så lätt, svarade sankte Per, du kan bara komma tillbaka i form av en orm eller en höna. Välj själv!

Mannen tänkte en liten stund, en orm? Nä, fy för, det vill jag inte vara! En höna? Hmm, ja varför inte? Att vara med tuppen kanske inte är så farligt.

- Då vill jag vill bli en höna!
‘POFF’ så låg han i ett rede i en hönsgård, fjäderprydd från fot till näbb.

Men jäklar, vad det tryckte i arslet. Då såg han tuppen komma emot honom.

- Hej, du måste vara den nya hönan. Hur känns det?
- Hej! Hyfsat, men det trycker så in i helsike i arslet.
- Ja det är ägglossningen. Du har aldrig fått ägg, va?
- Nä, hur gör man?
- Kackla två gånger och sen klämmer du till, svarade tuppen snällt.

Han kacklade två gånger och nöp till och ‘POFF’, så låg ägget där.

Wow, tänkte mannen, det här var ju hur skönt som helst. Han kacklade igen och nöp till. Ett till ägg… Tredje gången han kacklade, så hörde han ett skrik.

-ANDREAS !! Vakna för i helvete, du håller på att skita ner hela sängen

//Johansen

11 kommentarer:

  1. Bra Johansen!! Haha och det stämmer mycket bra på Andreas! Frisparksmålet höll pirloklass! Samt, förjävla bra spelat av alla i andra halvlek!! FORRRRRRZZZA!

    SvaraRadera
  2. Amar- vad är det för fel på honom :), han råkar då ut för allt.
    Någon som vet om Oskar Hall kommit hem? Sägs att han fick köra runt i mellersta Skåne för att hitta till Huaröd med lyssande bensinlampa sista två milen. Räckte bensinen till närmsta mack?

    SvaraRadera
  3. Och hur jag kunde glömma att nämna Almborgs femtioelva skottfinter fri i straffområdet. Att han sedan gör mål på motlägg efter att han blivit trött av allt fintande gör det nästan mer klassiskt! Synd att fotografen missade det. :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, har en känsla att Kardum är glad att jag började i viby:)

    SvaraRadera
  5. Ja, Kardum har funnit en vapendragare när han upptäcker världen.

    SvaraRadera
  6. Jag heter för helvete inte Sjöstedt !!! :@

    SvaraRadera
  7. Hahaha fint inlägg Mr.Johansen! Kan lova att den listan om AmarDrama kommer förlängas och troligen bli dubbelt så lång innan denna säsongen är över! :)

    Och fräckisen, sjuka är att de hänt på riktigt, drömde dock inte om att jag va en höna! Jag trodde ärligt att jag satt på dass:)

    SvaraRadera
  8. SJÖSTEDT lugna ner dig! ;)

    SvaraRadera
  9. Taaaaaaaa deeeet luuuuugnt Sjöööööööstedt!

    SvaraRadera
  10. Äntligen är det dags! Hoppas Ni laddar till ordentligt och ser till att det blir en riktig batalj i morgon.
    Kämpa för varandra och ha kul så blir det en härlig höst.

    SvaraRadera
  11. Härligt o se att du är tillbaka SvenE!! ;)

    SvaraRadera

Keep it clean!