fredag 21 oktober 2011

Non casual friday

Brown sugar?
Fredag igen och det enda som ni kan lita är att fredagsinläggen kommer...än så länge. Läsarantalet sviktar lite och kommentarerna befinner sig på ett minimum. Bloggen kanske tar ett höstlov och återkommer när jag har lite mer att blogga om. Har mycket idéer men lite för lite tid att sätta dem i verket just nu.

Vad händer lokalt...

Åsum tar säkerligen klivet ner i femman. Jag ser detta som en chans för Åsum att börja om och samtidigt tänka om. Hur ska man satsa? Avlöna spelare som inte har hjärta i föreningen eller verkligen satsa på ungdomarna. Bygga på lite längre sikt kanske. Titta på lag som Tomelilla kanske, de fick en ganska framskjuten placering i fyran utan att locka till sig kreti och pleti som bara vill ha pengar.

Ser fram emot dragningsfesten. Ska anmäla mig snarast. Läser du bloggen och ska dit, kommentera gärna.

Har lyckats begränsa mina besök på Facebook till endast max ett par minuter varje dag. Gillar inte det nya. Känner mig sjukt konservativ i ämnet. Davvan Alves skickade dock en ganska vågad youtube-länk på FB som jag gömt som en liten hyperlänk i dagens inlägg. Allt för att hindra yngre läsare att ta del av innehållet. Skulle dock någon yngre förmåga hitta den så är det därmed förmodligen inte det värsta han/hon hittat på Internet. Se det som en fredagsfräckis i videoformat förutsatt att man hittar hyperlänken. ;)

Detta kan vara ännu en sann fräckis tagen från en lågstadieskola i trakterna kring Arkelstorp för ett antal år sedan.

Barnen i andra klass har fått en ny fröken.
När hon skriver på tavlan säger Johan:
- Fröken, du är rakad under armen!...
Fröken blir upprörd över detta och säger till Johan:
- Jag tycker inte om att du säger så, du kan gå hem!...
... ... Nästa dag skriver fröken åter pa tavlan och lyfter sin andra arm och Johan säger:
- Fröken, du är rakad under din andra arm också!...
Denna gången blir fröken arg och säger till Johan:
- Du kan gå hem och stanna hemma resten av veckan!!...
På måndagen är Johan tillbaka i skolan, när fröken skriver på tavlan går pennan sönder och hon böjer sig fram för att plocka upp den...
Johan ställer sig upp, tar sin skolväska, går till dörren och säger:
- Vi ses i trean..!

//Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!