fredag 7 oktober 2011

Jonte - en outtömlig källa av fredagsfräckisar?

Ingen Jonte Dahl precis.
Säsongen slut och degraderingen till sexan ett faktum. Viby gjorde en jojo även denna gången trots en väsentligt bredare spelartrupp än förra gången, jag undviker att skriva bättre för det är alltid svårt att jämföra. Olika motståndarlag, spelsystem, spetskompetens osv. Faktum kvarstår ändå. Tillbaka i sexan.

Sitter fortfarande och funderar om jag ska köra ett år till. Tydligen är det andra som har mer problem med att jag är 36, snart 37, än jag själv. Tittade således på statistiken gällande träningar och matcher men som alla vet är statistik som en bikini, den visar mycket men döljer det väsentliga.  Så vi får se...

Trots att målet att stanna kvar inte infriats så har vi som vanligt haft roligt tillsammans. Den egenskapen har funnits i Viby så länge jag spelat där.

I samma stund så kommer jag på detta gamla nostalgiska referat som inte helt otippat för mig in på veckans fräckis. Återigen ännu en helt sann fräckis. Det börjar bli ett par stycken nu. Jonte ännu en gång i pickfånget...förlåt blickfånget.

Jonte gick till affären som säljer maskeradkläder och frågade om dom hade några fikonlöv, eftersom han tänkte gå på maskerad utklädd till Adam.
– Javisst, sa biträdet och tog fram ett fikonlöv.
– Det går inte, sa Jonte, jag måste ha ett mycket större än det här.
– Okay, sa biträdet, här har du ett mycket större.
– Det är också för litet, jag måste ha ett mycket större.
– Jaha, sa biträdet, det här är det största vi har.
– Nä, sa Jonte. Det är tyvärr inte stort nog.
– Jag är mycket ledsen, sa expediten. Ni får nog gå på maskeraden utklädd till något annat.
– Jag som så gärna ville gå som Adam – nu vet jag inte … har ni nåt gott råd att ge?
– Jo, om jag vore som ni, sa biträdet, så skulle jag bara hänga den över armen och gå som bensinpump.

//Johansen

1 kommentar:

  1. Kungen av skogen/Grönkvist7 oktober 2011 kl. 04:59

    Ska du avsluta din karriär med en förlust? Och vem ska ta in alla bollar och koner nästa år då? Skämt o sidon:) men minst ett år till. Du är för fan bättre tränad än vad jag är! Snart inomhus och då kommer en nytändning, precis som pm det skulle behövas, vi spelar för det är kul :)

    SvaraRadera

Keep it clean!