måndag 30 januari 2012

Flashback!

När jag var yngre var det ett spel...
Nyfikenheten drog mig ännu en gång till portalen Flashback för att ta reda på en gärningsmans identitet. Det är farliga marker Flashback speciellt för den outbildade, trångsynte och rädda människan för du kan lätt luras att tro att det du läser på Flashback speglar samhället. Jag skulle snarare beskriva det som kalejdoskopisk spegling av samhället. Likaså så är det en källa för information som du inte finner någon annanstans. Det kräver dock lite att kunna urskilja fakta ur all information. Ta en titt på egen risk!

Och svar ja! Jag hittade "min" gärningsman med åtalsprotokoll och hela rubbet. Blottad och spottad på i diverse forum. Bara det torde avskräcka folk från brottets bana. Lite av den moderna straffstocken.

Ska läsplatan ersätta läroböcker? Vad kom de pengarna ifrån? Jag tror folk som läser eller hör om detta riskerar att få en skev uppfattning om hur det faktiskt ser ut i klassrummen idag och hur skolans ekonomi ser ut. Missförstå mig inte, visst ska ungarna ha en läsplatta men är det inte bättre med högre lärartäthet. Eller det kanske är det som är poängen, övertron till att läsplattorna som sköter undervisningen själv och blir det krångel så får man gå till en IT-tekniker. ;)

Rysskylan kan dra åt helvete eller tillbaka till Ryssland. Jag vill träna utan att vara påbylsad som en djävla eskimå.

//Johansen

1 kommentar:

  1. Man behöver tänka till både en och två gånger i samtliga medier idag. Sedan kvällstidningarna började med att klippa ut och översätta tabloidpressens artiklar. Utom när Jemn skriver. Det kan man utgå från att inget stämmer ;-)

    SvaraRadera

Keep it clean!