onsdag 2 maj 2012

Handegg...and that's final!


En av mina elever försökte rätta mig när jag sa "football" på engelskan idag. "-Det heter faktiskt soccer!", sa han. Jag tänker inte tråka ur med den långa förklaringen eleven fick utan jag hänvisar till bilden istället som är bra roligare än min historiska utläggning. Remember "Handegg" next time you meet "soccer". ;)

Förkylning och vadkaka bättre. Träning imorgon!

Ted Elofsson gjorde mål i B-lagsmatchen mot Åhus HBK. Kanske var det London-referensen i förrförra inlägget som peppade? ;)

Tackar även Andreas Kardum som kommenterade senast.

Totalt off topic! Språkförbistring är alltid kul.



//Johansen

1 kommentar:

  1. Det minsta jag kan göra är att kommentera denna förträffligt fina bloggen!;)
    Jag får dock fortsätta och mesa, får vara förkyld idag med! Sen får de fan räcka! Så back in business next week:)

    SvaraRadera

Keep it clean!