onsdag 4 mars 2015

Blandat gojs!

På lördag är det lagfest. Styrelsen har således anammat en gammal kampanj, se nedan. I denna anda så bestämdes det att junisarna har match dagen efter. De insåg väl att generationerna över juniorlaget redan är förtappade själar bortom räddning.

Juniorerna be like..."Spola vadå?"

Bujar Sinani kände sig bortglömd och reagerade i kommentarsfältet och Pete svarade. Nu var det så att Bujar var med på fysen även denna måndagen. Han tog i så han fick näsblod, bara det är värt en guldstjärna. Nu vet jag inte inte om Pete kommer leverera någon guldstjärna till Bujar så bloggen tillhandahåller en så länge.

Det ryktas att Johan Tafvelin aspirerar på målvaktströjan i nästa DM-match. Pressen är stor då smeknamnet Johan "Tavlan" Tafvelin ligger nära till hands om saker inte gå Johans väg. ;)

Jag tänker så här. Kan inte ordförande Greger "Väggen" Andersson hoppa in. Tänk dig en ordförande som dessutom spelar A-lagsfotboll om än för en stund. Kanske Greger kan lägga några av sina principer åt sidan och överraska. Jag lovar att viga åtskilliga blogginlägg i hans ära om så blir fallet.

Martin Karlsson skrev på fejjan att jag som medelåldersman skulle blogga om melodifestivalen. Tydligen så vill han tydligen bara att medelålders män som ser på melodifestivalen ska läsa bloggen. Mitt mål är att försöka locka lite yngre läsare till bloggen. Det är bara att konstatera att bloggen helt misslyckats i det avseendet. Jag funderar därför kring möjliga åtgärder får att nå ut till yngre generationer.

  1. Inte skriva inlägg längre än 160 tecken.
    Med sjunkande PISA-resultat och Twitter så pallar inte de yngre att ta till sig ett sådant stort informationsflöde i form av bokstäver som sammansatts till ord som sedan formulerats till meningar. 
  2. Använda fler bilder och youtube-klipp i bloggen.
    Kanske gå över till bilddagboken eller en youtube-kanal. Kan Pewdiepie kan jag! ;)
  3. Använda ett enklare språk eller rent av ett annat språk.
    Kanske dags att använda lite mer SMS-svenska. BRB, CYA, YOLO, ASG, FU osv. Är det rent av så att de glömt ordens ursprungliga betydelse.
Fler förslag!

//Johansen

1 kommentar:

  1. FYS-passen är livsfarliga !!!

    Ser fram emot lördagen...

    dax för lunch...återkommer

    SvaraRadera

Keep it clean!