fredag 27 februari 2015

TGIFB!

Thank God It's Friday Blog


Vad har hänt sedan måndags. Coach Pete skulle visa upphopp på plint och höll på att göra en episk faceplant men återfick balansen. De där balansövningarna kanske inte är så tokiga ändå. Jag kan ju se en nackdel, ramlar man inte så blåser inte domaren. Låt näthatet börja! ;)

På onsdagens träning så hade vi lite uppföljning på Nils Werners nickfobi. Coach Pete slängde helt spontant, eller oerhört planerat, in ett par nickövningar. I sann KBT*-anda så verkade plötsligt  Nils Werner nicka bättre och bättre för varje "-Bra Werner! och "-Duktig Nils!" han fick höra. *(Kognitiv Beteende Terapi)

Väl hemma började jag se om jag kunde hitta anledningen till Nils nickfobi. Efter en lite stund så hittade jag Nils i ett klipp från en pojklagsmatch för ett antal år sedan. Detta var innan han började äta gröt och skjuta i höjden. Det är Nils som sköter avsparken.



Thomas som är Vibys egna Magnus Erlingmark. Lägger in en hyperlänk här, för att vet man inte vem Erlingmark är så är det ens förbannad plikt att klicka på hyperlänken.

Thomas har ju, förutom att han spelat på alla positioner utom målvakt, en annan talang. Denna talang är ultimate fighting! Här hittade jag ett aldrig tidigare publicerat klipp från Djurrödsmatchen förra helgen där man "tydligt" ser Thomas använda armbågen. Skåneboll utreder händelsen.



Imorgon möter Viby IF Maglasäte i DM. Jag har tyvärr annat för mig men som tur är truppen bred och fylld med hungriga spelare. Maglasäte är ett bra lag som var nära att kvala till femman förra säsongen men det såg Venestad till att så inte blev fallet.

Från Viby IF:s sjukstuga så rapporteras det att röntgenbilderna på Martin Karlssons rygg är klar.
Ser inte bra ut för Martin. Det får bli superlim!
I samma veva kom även Coach Petes röntgenbild. Visste inte ens om att han var skadad.
Petes röntgen avslöjade inget nytt.
Amar Osmanagic röntgenbild kom också tillbaka, trots att han slutat. Röntgenbilderna visar tydligt anledningen till att han lämnade Viby IF.
Amars avslöjande röntgenbild.
Hoppas ni haft skoj och att bloggen underhåller. Nya såväl som gamla läsare får gärna kommentera!

Trevlig helg!

//Johansen

8 kommentarer:

  1. Haha Vibybloggen levererar igen :-)

    SvaraRadera
  2. Underbart fredagsinlägg..
    Tyvärr stämmer nog min r-bild :(

    Snart den 7:e så att vi kan umgås över en öl eller två... saft för 70% av truppen dock :)

    SvaraRadera
  3. Många fredagsgodisar här! Jag tycker att killen reste sig snabbt efter nickningen, blir nog inte proffs. Och röntgenbilden på mitt huvud är vackert så att man skulle kunna förstora upp den och hänga up den hemma. Om Amar kan jag notera att vi åker till Maglasäte imorgon med de gamla gröna tröjor och då fattas nr 6.

    SvaraRadera
  4. Hahahaa skönt att jag kan finna till på bloggen:) ledsen att det blev som det blev men fick lovat massa lasagne från hasslö. Något bloggaren inte lyckats på länge. Men jag kommer nog titta inom viby när jag är hemma.

    SvaraRadera
  5. Härligt! Bilden på Pete är ju klockren!
    Ser fram emot lite intervjuer och personporträtt framöver!

    SvaraRadera
  6. Amar! Lika stavningar, men Hasslö är inte lika bra som Hannjö... Spännande film Johansen och liknelsen med ultimate fighter. Får kolla med frun om hon tycker jag har en kropp som hade passat sig i den typen av tävlingar...Tveksamt.. Annars ett ypperligt fredagsbloggsinlägg - Uppskattas!

    SvaraRadera
  7. Tur att jag vet vem Erlingmark är, för jag skulle aldrig lita på en hyperlänk i vibybloggen..

    Nya och gamla läsare? Nya-gamla då? http://www.expressen.se/gt/nya-arenan-far-heta-gamla-ullevi/

    SvaraRadera
  8. Grönkvist for president

    SvaraRadera

Keep it clean!