söndag 15 februari 2015

It's alive!

Återstår att se om årets säsong slutar så här. ;)
Bloggen är tillbaka! Nu återstår det att se om det blir en strålande comeback av bloggen likt Henrik Larssons återkomst efter benbrottet eller om det blir som Ludmila Engquist comeback som dopad bobåkare.

Vad har hänt sedan jag skrev senast. Spelade lite matcher i Venestad under två år. Ett härligt gäng och ett perfekt lag att komma till efter Viby. I Viby hände det som jag precis förutspådde med det undantaget att jag trodde att de skulle åka ur sexan direkt. Nu är Viby tillbaka i sjuan, samma division som de var i när jag skrev på 2003. Jag förväntar mig att vi gör en likadan resa som förra gången.

Ni som följt bloggen tidigare får hålla till tåls lite var det gäller skrivandet. Förra gången så skrevs ju bloggen nästa av sig själv med härliga profiler som Andreas Kardum som gav inspiration till det här, det här och det här och så mycket mer. Ni som inte fattat det där med hyperlänkar går miste om en massa om ni inte klickar på dem. Ni som är rädd att ni ska hamna på "förbjudna" sidor kan vara lugna, detta är inte en sådan sorts blogg.

Hur kul kommer jag ha i Viby IF då? Det är det enda jag är säker på nämligen, svaret och några smakprov hittar ni här och här.

Nog mer hyperlänkat för denna gången..... eller förresten bara en till.

Nästa inlägg så kommer jag fortsätta och resumera. Lite längre fram när jag börjar bli varm i kläderna så kommer jag att hänga ut mina lagkamrater och tränare på bloggen. Kanske lite spelarintervjuer, omvärldsanalyser, roliga historier eller något jag snappat upp under mina resor i världen.

Som vanligt är det välkommet att tipsa bloggen om allt möjligt. Tips om lokalfotbollen, såsom till exempel att Vä IF:s seniorer bara var 6 personer på en försäsongsträningen för ett tag sedan. Eller mer lösrykta privata tips som att Martin Karlsson gått upp 10 kg på sin Spaniensemester här om veckan. Eller riktigt ospecifika obekräftade men av lagkamrater sagda rykte om att en spelare, vars smeknamn är det samma som han som bär tröja nummer 10 i Man Utd, har drabbats av flatlöss i skägget. Det senare ryktet kan vara en ren lögn...som så mycket annat, dock inte det om Vä IF. Poängen med denna bloggen är att om du tar bloggen på för stort allvar så ska du inte läsa den.

//Johansen


11 kommentarer:

  1. Jaaaaaaaaaaa !!!!
    Det hjälpte visst att tjata��
    Nu ser jag fram emot massa kommentarer från nya, gamla och jättegamla Vibyspelare.
    NU KÖR VI!!!

    SvaraRadera
  2. Äntligen! som Fylking sa..

    SvaraRadera
  3. Palla denna jävla skitbloggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Inte svårt att räkna ut vem som gömmer sig bakom signaturen SvenE denna gången.

      Radera
  4. Jag ringer k-bladet. Tidningarna pressas inte förrän midnatt.
    Följer resan mot en mittenplacering i sjuan från sidan. Lycka till GUBBAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va fan säger du pöjkspoling.... mittenplacering???
      MOT LUCKORNA - I KRYSSEN

      Radera
  5. Sprider sig som en skogsbrand :)

    SvaraRadera
  6. Riktigt kul! Nu vet man att alla sina uttalanden och misstag kan komma till nytta igen i för oss världens roligaste blogg. Kan vi ha några förslag till vem ska spela vänsterback I år Kristian?

    SvaraRadera
  7. Hahahahaha! Måste vi ens ha en vänsterback nu när Kardum slutat? Min karriär som högerback varade som bekant i 20 minuter så vänsterback lär ju inte komma i fråga där. Som jag ser det så är konkurrensen minst på ytterbackspositionerna om vi nu ens ska ha ytterbackar vill säga. ;)

    SvaraRadera
  8. Så var det igång igen....Lägger till bokmärket direkt i telefonen och det lär bli många. -Fan har ingen kommenterat på 2 timmar!!?? o dyl. Med andra ord - höga förväntningar. På tal om ytterbackspositionerna. Ganska enkel position tycker jag efter två säsonger på blandade positioner, bla högerback. Man behöver inte springa så fort men skulle man ändå försöka göra det så åker man bara på en bristning...

    SvaraRadera

Keep it clean!