lördag 3 juli 2010

För lite att göra.

Petig domare?

Ibland händer saker som för en att undra. Som den gången när jag gick mot röd gubbe i Hobart, Tasmanien. Inte en bil i närheten och en smal och enkelriktad körbana. Väl över gatan hör jag någon som argt ropar -Oy!Jag vänder mig om varpå en polisman kommer fram och bokstavligen skäller ut mig efter noter. Jag klarar mig undan böter eftersom han såg väl att jag var turist. Ryggsäcken avslöjade nog mig. ;)

Detta fick mig att undra. Jag kom fram till följande. Brottsligheten är nog inte så hög på Tasmanien så poliserna har nog för lite att göra.

Någon annan som tydligen har för lite att göra är den domarkontrollant, inga namn, som lämnade in en anmälan mot Viby IF för att de innan avspark drog iväg en raket. Herregud! Har inte domarkåren bättre saker för sig? Jag hoppas nu Skåneboll avskriver ärendet. Maximalt bötesbelopp är 25 000:- enligt källor. Jag undrar hur hans kollegor ställer sig till detta. Om du är domare och råkar läsa blogggen, kom gärna med din synpunkt. Jag undrar vidare så länge.

Övrigt:
Viby IF genomförde en loppmarknad. Vädret var nästan för bra. Trots det kom det ca. 870 pers. Jag hoppas kunna delta mer som jag gjorde förr, innan det kom tvillingar in i bilden.

Mitt knä är fortfarande inte bra. Jag kommer nog missa några höstmatcher om inte fler. Hoppas inte! :( Nu ska jag ringa en sjukgymnast.

Lagmaskinen Tyskland fortsätter med sin Blitzkrieg-fotboll. Välorganiserade, samordnade och fyllda med självförtroende så körde de över Argentina i samma stil som de körde över Polen 1939. Känner mig som värsta Tabloid-Britten med den krigsliknelsen.



//Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!