lördag 31 juli 2010

Politik


Snart är det val och som vanligt vet jag inte vad jag vill rösta på. Alltså jag har någorlunda koll vad jag INTE ska rösta på.

SD går ju bort så det bara visslar om det. Kan man sin historia så finns det inte en vettig människa som lägger sin röst där såvida man inte vill ta en tidsmaskin och åka tillbaka till Tyskland på 30-talet.

Kristdemokraterna går också bort. Religion och politik hör inte ihop, för mig är det ett stort NO-NO! Det enda som skulle få mig och ändra mig är det faktum att tränarens ena son är Kristdemokrat. ;)

I Moderaterna känns det som det ryms en hel del prickar med konstig människosyn. Det är inte bara lokalkändisen Christer Ewe som gör bort sig. Nu senast, olämpliga bloggkommentarer och mordhot. Nu säger jag inte att de andra partierna är fria från puckon men vissa partier verkar onekligen attrahera dem.

Vilket parti stämmer in på mig 2010? Jag gillar ROT-avdrag, nöjd över att finanskrisen inte drabbat ens privatekonomi allt för mycket, missnöjd över att arbetslösheten är hög, vill inte ha ett samhälle som liknar U.S.A:s, anser att miljöfrågor är viktiga, integrationen måste ses över, tycker att Jan Björklunds skolpolitik är förlegad och att 100 000 kr inte ska eldas upp. Etc, etc.

Lite fotbollsanknytning (repriserad hyperlänk) fick jag i alla fall med till er som tycker politik är skittråkigt.

//Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!