tisdag 27 juli 2010

Kardum petad?

Best in show?
Fr.v 1:a plats: Fru Svensson med hunden Bull Shit, Domare: Miroslav Podgorniak, 2:a plats Andrea Kardum med hunden Homo Fil

Igår drog träningen igång. Jag deltog som ett miffo. Det känns helt stört att inte kunna gå på 100% utan man får nöja sig med att tuffa runt på 50%. Knät känns inte bra. Tyvärr är kärleken till fotbollen större än mitt förnuft och jag bestämde mig för att vara med och spela lite, då som målvakt. Vem försöker jag lura, jag är ingen målvakt och jag ska inte spela förrän knät är funktionsdugligt. För gissa om jag vred till knät lite. Fett efterbliven.

Trots denna bedrövelse så levererade Martin "Bully" Karlsson en grym kommentar.
Pete hade tagit fram frissparksmur-gubbar i plast för att ett gäng skulle öva frisparkar. Andreas "Flatulens" Kardum frågade då högt "-Varför har de inte tagits fram tidigare?". Martin Karlsson replikerar "-Vi var rädda för att de skulle peta dig".

Tydligen tog det hårt på Kardum då han senare sköt sönder en av gubbarna genom att bomba en av sin frisparkar rakt i muren. Därmed eliminerade han en fjärdedel av konkurrensen.

Bara detta gör det värt besväret att släppa runt sin handikappade kropp på Grönängens IP.

Det ryktas att en mycket tongivande spelare i Viby IF ska ta time out. Jag hoppas att det bara är rykten och att personen ändrar sig. Inte lägger man av mitt i en säsong. Jag publicerar inga namn förrän jag hört personen i fråga säga det själv.

En annan spelare som la av i Viby IF mitt i en säsong var
Jetmir Isufi. Han har nu även tackat för sig i grannklubben Rinkaby GoIF. Han blir därmed historisk i trakten genom att, inom loppet av 4 år, avverkat följande klubbar; Viby IF, Ovesholms IF, Näsby IF, Balkan Utd, Näsby IF igen och senast Rinkaby GoIF. Jag gissar att Rinkaby inte blir den sista klubben i raden innan skorna läggs på hyllan för gott.

Wä IF:s tränare,
Micke Thomasson, snör nog på skorna igen till hösten tror jag.

//Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!