fredag 20 maj 2011

Det bara small till så var det fredag.

Viby IF:s ordförande Ola Persson och Viby IF:s golden boy, Oscar Hall, i ett trafikintermezzo.


Bloggen inleder med att rapportera, sent om sider, från trafikolyckan på Grönängen i onsdags. Efter träningen så lyckade Oscar "De la Hoya" Hall med konststycket att backa in i ordförande Ola Perssons bil. Frågan är nu om ordförande Ola tvingar Coach Pete att bänka Oscar på lördag. En sak är säker, Pete lär inte placera honom i försvaret framöver då det är tydligt att Oscar inte behärskar backen. ;)

Jag tänker inte avslöja laguttagningen på lördag mer än att säga att gud är på vår sida igen.


Själv har jag haft en skitvecka. Skitmycket att göra plus att jag inte kunde träna i onsdags, väldigt tacksam för mms:et med bilden på "trafikolyckan" dock. Samma kväll så "dog" min dator så nu sitter jag och skriver på sambons mini-laptop. Någon som har tips på en bra laptop för en 5000:- får gärna komma med det.

Nästa vecka så blir det inga inlägg förrän på fredag, om jag inte får för mig att schemalägga något, eftersom jag ska till Polen. Och svar nej! Jag ska inte leta efter Jimmie Podgorniak även om jag saknar hans falska leende.

Missar därmed b-fighten mot Rinkaby, hade gärna varit med att tvåla till grannen med tvåsiffrigt. Nu räknar jag att de gör det utan mig varken på eller vid sidan om planen. Jag kommer genast och tänka på en annan jag saknar (i cyberspace då) och det är Henric Ekewald. Rinkabys hemsida dog totalt när han tog time-out. Kul att se att han är inne och läser då och då och till och med slänger in en kommentar.


Observera att jag samlat alla roliga fredagsinlägg under etiketten "fredagsnöje". Ni hittar den i spalten till höger tillsammans med "Intervjuer" och "Släktforskning".


Kommentera gärna lite nu, kommentarerna har gått ner i antal trots att besökarantalet ökat. De som klagar över att det är lite kommentarer kan gärna kommentera. Många går in fler gånger bara för att kolla kommentarer. Att förra inlägget bara fick tre kommentarer tyder på att Andreas Kardum och Henke Sjöberg har tappat sin lyskraft. Signaturen "Sven E" kommenterar troget...bloggen gillar!

Nu tar vi helg men innan dess så kommer ännu en sann fredagsfräckis hämtad från seniortruppen.

Jonte och Ted satt och delade ett flak öl i mörkret vid Grönängen.
Dom blev efter ett tag skapligt på arslet och Jonte var tvungen att kissa.
Han gick då bakom bollförrådet för att uträtta sina behov.
Efteråt glömde Jonte att dra upp gylfen och när han satte sig ner föll hela snorren över bordet.
Ted såg det hela lite vagt i mörkret, grep tag i en flaska och ropade ”PASS PÅ – en huggorm!”, och slog till den allt han kunde!
Varpå Jonte skrek … ”AJ FÖR FAAN!
Slå den jäveln igen!
Den bet mig i kuken!!!








//Johansen

12 kommentarer:

  1. Hahahhaha.. Sjukt bra inlägg och äntligen fick Slangen vara på en fredagsfräckis

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vem tog den bilden igentligen! någon måste ha varit sjukt snabb!

    SvaraRadera
  3. Tror att Mr Hall backade på ordförandets bil medvetet. Om man studerar bilden noga så ser man att han precis missat en skallning efter incidenten.

    Rykten säger att Oscar krävt att vara första korvkokare på loppmarknaden i Juli men att ordföranden nekat honom med orden: Slangen är korvkung!

    /En som var där

    SvaraRadera
  4. Riktigt fint fredagsinlägg. Keep up the god work!
    Saknar också Ekewald i cyber rymden, han skrev och höjde verkligen intresset på lokalfotbollen i Kristianstad på samma sätt som bloggaren här gör.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Kungen över skogen20 maj 2011 kl. 11:37

    Hahah mycket bra idag blondinkrisse! Och på pricken 0800!
    Jag har en dator av värde 8500 som du kan få för glada 6000. Köpte den i jan, använd: <15 ggr.. Köpte för att lana FM, som vi gjorde två gånger.. Texta om du vill jag ska länka till datorn ;)
    Mycket siffror. Hoppas du hängde med! :)

    SvaraRadera
  6. Inte så svårt o pricka 0800 om man schemalägger mr.glögg! ;)

    SvaraRadera
  7. Enligt ordförande kommer Oscars straff att sättas till 70timmars gräsklippartjänst hos Viby IF.
    Tycker spontant att Oscar kommer billigt undan.

    SvaraRadera
  8. Ska Frälsaren spela så är det ju nästan så att man är beredd att betala dubbel entréavgift ;-)

    SvaraRadera
  9. Är Frälsaren tillbaka?

    SvaraRadera
  10. @Kungen över skogen, a.k.a Gno: Det måste kännas fördjävligt att bli bränd av Kardum.

    @väggen: Lite försenad dock, han brukar återuppstå kring påsk annars. Vi får se om han stannar hos oss dödliga lite längre denna gången. AMEN på det!

    Frågan är vem som kör Oscar till matchen imorgon, för inte får han köra själv väl? ;)

    SvaraRadera
  11. Frågan är var man ska våga parkera bilen imorgon... eller ska jag ta bussen?

    SvaraRadera

Keep it clean!