söndag 29 maj 2011

Orkar man läsa...

Fast egentligen inte.

Eftersom tvillingarna sket i att helga vilodagen genom att vakna 05:30 så passade jag på att ta igen lite missad slösurfning. Tack vare resan till Polen, fotbollsmatch och trägårdsskötsel så har min tid vid datorn den senaste veckan hållits till ett minimum. Vad har jag plockat upp?


Åsum fortsätter att engagera...somliga. Artikeln på Fotbollikristianstad.se genererarde en hel del kommentarer. Signaturen "Jerry" summerar det med "Kan ni inte öppna ett eget forum". Kanske en retorisk kommentar då han glömt frågetecken...i och för sig inte då han särskriver rubriken till inlägget. Han har dock en poäng så jag tänkte jag skulle se om ÅBK-bloggen fortfarande var igång och visst är det så. Där har de definitivt ett eget forum. Något schitzofren blogg om ni frågar mig.


Gränsen mellan huliganer och vanliga fans har diskuterats i veckan. Vilka åtgärder ska tas för att hålla sabotörerna utanför arenorna? Pressen skjuter vilt och ibland med ögonbindel, hur förklarar man annars detta. Nu verkar debatten även få reaktioner på lokal nivå, kolla in Kiaby Fanatics blogg. Nu tar jag inte ställning men händelserna på de allsvenska arenorna får redan konsekvenser, en del önskade och en del oönskade.


Fler huliganer??? Jag har skrivit om det innan. Är det en slump att Åsums BK figurerar återigen?


En motig inledningen av serien är ingen ursäkt. Medgångsblogg?


Kristianstads BoIS har hittat vinnarspåret. Då upphör jetlagg med bloggandet. Konstigt! Kan ju tycka att även om man är skadad och inte kan delta på plan så kan man höja de som spelar med att blogga...men vänta det är ju en annan blogg. ;)


Oavsett om man är Man Utd-fan eller Real Madrid-fan så måste man hålla med om att Barcelona just nu är på en annan planet. Herregud vilken utspelning. United påminde lite om när Rasmus befinner sig i kvadraten på träningen. Springer som en dåre med mycket hjärta men når bara inte bollen. Nu när jag tänker på det så är Rasmus lite som Ji Sung Park.


Idag så blir det mer trädgårdsarbete, simskola med dottern och sedan psykisk ansamling inför den stundande arbetsveckan. Träning på måndag, det var länge sedan, ser fram emot den.


//Johansen

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig start på söndagen med ett rejält blogginlägg. Keep up the good work!!

    SvaraRadera
  2. Plötsligt kom det ett inlägg på jetlagg. Tack Johansen!

    SvaraRadera
  3. Bra inlägg Johansen!!
    Bra att du även tog upp rättelsen för "Hillsborough - Justice for the 96"

    Ses ikväll på träningen. När träande du och jag samtidigt senast?

    SvaraRadera
  4. @Martin: Schyst att tunnla mig när du väl dyker upp.

    @Kardums kalsonger: WTF?

    SvaraRadera
  5. Trots att det blev förlust måste jag berömma er insats igår. Det var många och långa stunder ni bjöd oss i publiken på underhållande fotboll, fina kombinationer, tajmade brytningar och positiv inställning. Fortsätt tro på det ni gör för snart kommer poängen att börja rulla in.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera

Keep it clean!