lördag 7 maj 2011

Ett gult bara???

Här har vi en domare som inte glömt det röda hemma.

Vi spelare kan göra fel ska gudarna veta och så även domarna men en hård eftersläng bakifrån mitt på knät när spelet är avblåst är ALLTID rött kort.

Sedan är det sällan en bra idé för en domare att tränga sig in ett duschrum fullt av besvikna fotbollsspelare. För att förklara att "vi inte ska vara ovänner". Det hade väl inte med det att göra. Snacka om att ha fel för sig. Jag hade blivit lika förbannad om det var ens bästa kompis som gjort en sådan bedömning och sedan ska förklara sig.

Jag hade kunnat ge exempel på fler saker som sällan är en bra idé om man är domare. Mr. Calzone har ett exempel som placerar sig ganska högt på en sådan lista.

Tycker att domarna skött sig relativt bra hittills men är det som idag så blir man så förbannat besviken.

Detta är inte riktat till någon domare men ändå lite roligt. Jag tror även domare med en portion självdistans även finner det lite lustigt.
Syntest?


//Johansen

7 kommentarer:

  1. Pinsam domarinsats är bara förnamnet. Som nykomling ska man tydligen inte bara kämpa mot motståndare som är vana vid högre tempo utan även mot de tre allsmäktiga med svarta kläder. Undrar om du hinner lägga dig ikväll innan första telefonsamtalet från "kåren" kommer ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Som jag sa så tycker jag domarna generellt skött sig bra men bedömningen på efterslängen är ju katastrof.

    Sedan är det väl ett faktum som du beskriver, Micke, att man inte får domslut med sig i samma utsträckning som nykomling.

    SvaraRadera
  3. Det som stör mig absolut mest är dels att nivån på bedömningarna varierar så förbannat under matchen och dels att linjedomaren ( ja jag kallar honom linjedomare eftersom att han inte var i närheten av att assistera ) inte vågar säga till domaren vad han såg. Inte mycket till tröst att höra honom säga att det ska vara rött men eftersom domaren inte frågar honom säger han inget!!

    Dags att släppa denna matchen innan man kreverar av ilska.

    SvaraRadera
  4. Har sett både bättre och sämre domare..
    Dock aldrig varit med om att domaren efter match kommit in i duschen för att (som jag uppfattar det) provocera..

    SvaraRadera
  5. Ingen som "tappa" tvålen i duschen hoppas jag:)

    SvaraRadera
  6. Vi massproducerar dom tröjorna. Kan säljas i Viby-shopen. Jag tar två på direkten ;-)

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha! Det kommer säkert underlätta...eller inte!

    Men visst lockar det med lördagen i tankarna.

    SvaraRadera

Keep it clean!