lördag 21 maj 2011

Up for some tennis?

Ketchupeffekten...eller i Kardums fall, Red sauce-effekten. ;)


Jag hade många titlar på gång för detta inlägget men valde "Up for some tennis" med Viby IF:s 6-2 seger mot Ballingslöv i tankarna. Behövs ingen förklaring hoppas jag.

Riktigt skönt med en seger och vilken ketchupeffekt sedan. Ballingslöv som innan de mötte oss bara hade släppt in 6 mål, nu fördubblade vi den siffran samtidigt som vi själva gick från 3 gjorda mål till 9.

Svårt att göra någon analys mer än att det inte var något bländande spel. Viby IF vinner rättvist eftersom vi tar fler löpningar och har bättre sammanhållning.

Värt att notera:

Oskar Mauritzon gör ett hattrick och inkasserade matchpremie från sin pappa och Martin"Calzone" Karlsson i form av 250:-. Det är alltså det som krävs för att Oskar ska göra mål, att ingen fattat det innan. Nu hoppas jag att Oskars pappa och Martin fortsätter slanta.

Oscar "De la Hoya" Hall visade att han kan backa, alltså inte med bil då, men han kunde till slut backa från situationer där Ballingslövsspelarna provocerade honom grovt. Han var farligt nära att bli utvisad.

Hoppas att domaren hade rätt i sitt domslut att tilldöma Viby straff samt ge deras målvakt gult för olämpligt uppträdande, när bollen inte ens var i närheten. En straff som Oskar Mauritzon satte otagbart och som innebar 6-2 i matchens sista minut. Jag har aldrig varit med om en sådan situation tidigare. Som sagt, hoppas domaren gjorde rätt. Tur visserligen att matchen redan var avgjord. Är det någon som kan regelboken och kan förklara?

Frälsaren frälste och visade att Bathlife* är vassare än Ballingslöv.
*Bathlife sponsrar Viby med framför allt Frälsaren och lite annat som T-shirts.

Bra laginsats idag men det finns såååå mycket mer att plocka ut.

Det är skönt att känna publikens stöd på Grönängen.

Härligt att åka till Polen imorgon med 3 poäng i bagaget.

AMEN!

//Johansen

8 kommentarer:

  1. Härlig insats av hela laget. Sånt som värmer ett Vibyhjärta. För er som inte visste det: FRÄLSAREN GÅR PÅ VATTEN!! :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt pojkar!
    Vilket underbart sätt att förgylla min helg. Njut av vinsten och jobba hårt så blir det fler, det vet jag. Grattis och trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Tack Micke. Kändes som jag trampade vatten:) Stabil laginsats

    SvaraRadera
  4. När jag gick domarkurs 2007 var det indirekt frispark som gällde om någon skriker något olämpligt under spelets gång (på det stället där incidenten inträffade). Om någon, säg Oscar Hall, svär åt domaren efter en kapning och blir varnad efter avblåsning fortskrider skeendet som vanligt.. Alltså borde straffen i slutet renderat i en indirekt frispark å vibys sida om man dömer efter den regelboken jag fick lära mig. Om den har ändrats vet jag inte men jag klagar då inte eftersom vi fick ett mål på pluskontot. Bra match Boyos!!

    SvaraRadera
  5. "Om någon, säg Oscar Hall, svär åt domaren efter en kapning" Ha ha ha! Varför valde du just Oscar? ;)

    SvaraRadera
  6. Grattis till segern :) härligt!

    SvaraRadera
  7. Var inte det det naturliga valet? ;)

    SvaraRadera
  8. Angående den konstigt dömda straffen.

    Om man ser till situationen kanske målvakten ska vara glad att det bara blev gult och en straffspark. Istället för rött kort och ett antal matchers avstängning.
    Kan tolkas som domaren hittade en medelväg i sin bestraffning mot det olämpliga uppträdandet.

    SvaraRadera

Keep it clean!