fredag 2 mars 2012

Fredagen den 2:e mars.


Idag ska jag skicka iväg intervjuerna till Micke Brorsson, Pe och Coach Pete. Ni som inte fått ändan ur och skickat frågor får helt enkelt hoppas att era lagkamrater kommit på bra frågor.

DM-Match till helgen. Winnö IF står för motståndet. De räknar med att tillhöra toppen i årets sexa. Vi får se vilka slutsatser vi kan dra efter söndagen. Matchen börjar kl. 17 på Maxilandia .

Årets sista spinningpass avverkades igår. Skönt! Nu väntar intervallträning på torsdagar.
Jag har nu lärt mig att hata Magnus Uggla, The Clash, AC/DC och flera andra band som spelats på spinningpassen. Samma låtar varje gång. Skitduktiga instruktörer både på spinning och cirkelgym vilket givetvis hjälpt till att uthärda tortyren. ;)

Var Sverige bra eller var Kroaterna kassa? Det var väl denna veckas sportsnackis. Jag tror att det var en kombination. Sedan när har Sverige spelat kvadraten på liten yta med motståndare på det sättet de gjorde? Jag kommer inte ihåg!  Sedan är träningsmatch en sak och tävlingsmatch en annan. Hur som helst gillade jag det jag såg.

Veckans fräckis är en klassiker som en kollega till mig brukar berätta med jämna mellanrum.

En blind man kommer in på en brädgård i den lilla staden och frågar om han kan få tala med förmannen. När förmannen kommer fram säger den blinde:
- Goddag, jag undrar om Ni har något ledigt arbete åt mig?
- Men Ni är ju blind, då kan ni ju inte arbeta här. Säger förmannen.
- Jodå! Säger mannen. - Jag kan känna igen vilket trästycke som helst bara genom att lukta på det, och dessutom hur stort det är.
Förmannen ser tvivlande ut och säger att det måste han se innan han tror på det, så han hämtar en tvåmeters bit björk från en brädhög och håller upp under mannens näsa.
- Björk, två meter. säger den blinde direkt.
- Oj, det var inte illa. säger förmannen, varpå han hämtar en bit ek 8x8 tum från en annan hög och håller upp framför mannens näsa.
- Ek, 8x8 tum. Säger mannen.
Förmannen, som nu är väldigt imponerad, tänker att nu skall jag sätta dit honom i alla fall, så han ber sin sekreterare komma ned till dom. När hon står där viskar han till henne att hon skall klä av sig och ställa sig framför den blinde. Den blinde mannen luktar noga uppifrån och ned och säger sedan:
- Det här var en svår en, kan du vända på plankan?
Förmannen vänder på sekreteraren och den blinde luktar noga på andra sidan också. Till sist säger han:
- Jaa, jag är inte helt säker, men kan det vara en skithusdörr på en räktrålare??!!

//Johansen

6 kommentarer:

  1. Skönt att börja fredagen med lite humor !!!
    ..och dessutom inga youtube-klipp. BRA.

    SvaraRadera
  2. Fredrik Olausson2 mars 2012 kl. 22:33

    Vi räknar inte med något Johansen, däremot hoppas vi. Kan gå hursomhelst känns de som. Ha de bra o hoppas de blir en trevlig match på söndag.

    SvaraRadera
  3. Lycka till Fidde! Jag är tyvärr upptagen på annat håll! Simskola med alla ungarna på badhuset. Nästan lika jobbigt som att spela. ;)

    SvaraRadera
  4. Fredrik Olausson3 mars 2012 kl. 08:30

    Hehe jag kan inte heller va med, e förkyld. Men jag ska dit o kolla.

    SvaraRadera
  5. Johansen är petad. han vill dock inte prata om de...

    SvaraRadera
  6. Hahahaha! Lika petad som du var förra helgen då!

    SvaraRadera

Keep it clean!