fredag 6 april 2012

Fredagsstretching


Välkommen till denna Lååååååångfredagen. Perfekt att inleda den nya kategorin "Fredagsblogg". Den kommer inte nödvändigtvis innehålla en fräckis eller för den delen dyka upp varje fredag. Jag vill inte att det ska kännas som ett måste att blogga på fredagarna och jag får erkänna att det blev mer och mer jobb med att hitta fräckisar samt att många därute räknade med ett fredagsinlägg.

Jag skulle vilja säga att jag tjänar pengar på reklamen som finns på bloggen men icke. På ett kvartal så har summan nått 148 kr men inga utbetalningar sker förrän summan når 700 kr vilket lär dröja mer än 1½ år med tanke på att besökarantalet droppar under sommarhalvåret. Som alla fattar så gör jag inte detta för pengarna utan för Viby IF.

I helgen satsar jag på att kurera min fot. Klart är att; Är huvudet trögt får kroppen lida. Jag skulle inte tränat i tisdags, mitt huvud sa ja och min vrist sa kanske för att sedan svullna upp och ömma rejält dagen efter. Jag tänker inte missa premiären även detta året...förutsatt att jag blir uttagen.

Jag kommer att tippa sexan även om ovanligt många redan gjort det. Känns som ett lotteri då det finns en del lag som jag har noll koll på.

Kristianstad BoIS har något på gång ryktas det. Borta är bråkstakarna och glidarna. Nu kan killarna i BoIS till och med ta löpningar UTAN att få bollen.

På lördag spelas sista träningsmatchen innan seriestarten. Önneköp står för motståndet. Viby IF står för gräsplan. Klockan 13.00 imorgon blåser domaren igång matchen.

Viby IF har inkasserat en förlustmatch på försäsongen och den var mot Önnestad där vi missade våra chanser medan motståndarna satte sina. 3-0 slutade den matchen.

Jag vill rikta ett tack till de som kommer fram och säger att det gillar bloggen. Nu senast när vi spelade i Ovesholm bland annat. Det värmer! All heder åt er! Ni tillsammans med de som kommenterar gör att bloggen uppdateras oftare. Ingen annan lokal fotbollsblogg uppdateras lika ofta som Vibybloggen.

Det du, Gno! Inte en enda hyperlänk i detta inlägget! :)

Cui peccare licet peccat minus!

//Johansen






5 kommentarer:

  1. Jag ska klicka in på bloggen varje dag. Så att du kommer upp i 700 kr och kan fortsätta med fredagsinlägg. JAG gör inte det för pengarna. :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska med börja klicka på all reklam så du får in lite pengar din pengaKÅTA jävel! ;)

    BTW...Slutar fredagsinläggen, så slutar jag läsa!

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk alla fotbollsälskare.

    SvaraRadera
  4. fräckisen!! vart är den=/ hehe!


    trevlig helg alla! =)

    SvaraRadera
  5. Många som uppskattar det utan att du vet om det !

    SvaraRadera

Keep it clean!