måndag 11 juni 2012

Ännu en helgens...

Helgens...

....Näsby IF: De skötte sig utmärkt. Bra bemötande. Mirsad hjälpte till så gott han kunde genom att hålla ett par av sina spelare i nackskinnet under matchen. Vad jag uppfattade försökte även ett par från Näsby IF avstyra tumultet som uppstod vid sidan av planen.

 ...pajas: Den äldre farbron som gick till angrepp mot tillresta Vibysupportrar. Hur fan är man funtad egentligen om man börjar slåss för något som sägs på en fotbollsmatch. Som om min mamma skulle spöa alla som säger att jag spelar ojuste med mera. Pinsamt!

 ...spelare: Näsbys Edin Nargilic. Jag gissar att Åsums BK redan ringt och lämnat ett kontraktsförslag.

 ...kenyan: Oscar Hall sprang kopiöst.

...alzeimer: Jakob Österberg låser sig ute medan fotbollsskorna var kvar inne. Hann i någorlunda tid ändå.

...stolpe ut: Näsby IF fick det Viby IF har haft i några matcher.

...disco: Fett med discodunk i Näsby IF:s omklädningsrum innan matchen.

...föredömen: De flesta ur NIF:s trupp verkade förstå skillnaden som råder på och vid sidan av planen. Det kan vara hårt, det kan vara gnälligt men efteråt är det mesta glömt. Så är det för mig i alla fall.

 ...förhoppning: Att någon pratar med pajasen som började slåss. Inte för att jag förväntar mig något tillträdesförbud eller så men det han gör sabbar för klubbens rykte. Oavsett om NIF skött sig utmärkt.

...inhoppare: Ingen idé att vara blygsam. Denna helgen var det jag.

 ...straffskytt: Ymsén är iskall från 11 meter.

...mörkning: Näsby IF:s tränare, Mirsad, la inte upp truppen på deras hemsida innan matchen.

...svordom: Efter att en Näsby IF:s spelare slagit en underbar frispark i ribban så skriker han "Din mammas f***a över hela Grönevi. Inte vackert!

...PRO-fighter: Då menar jag inte PRO som i proffs utan Pensionärernas Riks Organisation. Jag pratar givetvis om alla pensionärers favoritsparringpartner...Simon Hurtig!

Nä nu ska jag vara social och njuta av mina lagkamraters sällskap hemma hos Amar. BTW Melles mat slår allt. Lycka till Melle!

//Johansen

7 kommentarer:

  1. Gott snack, Kristiansen. Detta är för mig måndagens hetaste blogginlägg, trots tuff konkurrens från mina favoritbloggare:
    http://blondinbella.se/
    http://blogg.damernasvarld.se/charlotteperrelli/
    http://lindathelenius.se/
    http://blogg.amelia.se/maria-montazami/

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Tur att de inte ligger som hyperlänkar. Gno hade aldrig kunnat låta bli att klicka på dem.

    Melanders "macka" var lätt kvällens höjdpunkt. Vill knappt borsta tänderna. Grymt god!
    Tack till Amar som vanligt.

    Var det bara jag som inte visste att Hall röker?

    SvaraRadera
  3. Din mamma kommer fan få slita Johansen :p. Bloggaren bevisar att han hör hemma på topp. Spelade ca en kvart där uppe och ett mål. Helt ok snitt. Tre poäng på torsdag som gäller!!

    SvaraRadera
  4. Ibland glömmer vi beskydd men att glömma fotbollsskorna är lite värre, ni måste hålla med:):):):):):):):):):):):):):):):):):):);):):):):):);
    Näsby IF

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Sant! Frågan är bara vem vi ska hota med stryk! ;-)

    SvaraRadera
  6. Har ni glömt att man inte får ha spelare som dömer samma serie som han spelar sorry killar men ni kommer att tappa alla poäng:-(((

    SvaraRadera

Keep it clean!