måndag 27 april 2015

Intervju med ett nyförvärv: Werners bräda

Hej och välkommen till en extrainsatt intervju med ett av Vibys senaste nyförvärv, Werners bräda.

Börjar med första frågan. Hur känns det?
Känns bra, precis varit med om min debut på Grönängen.

Berätta lite om den?
Inte mycket att säga egentligen. Allt rullade på! Inget större motstånd, detta beror nog på att jag har nya kullager samt att laget är kul. Mina för- och efter-matchrutiner genomfördes också utan problem.

Intressant! Berätta lite om dina rutiner före och efter match?
Jag har tagit lite selfies för att dokumentera. Jag bjuder gärna bloggen på dessa.


Berätta lite om denna lite udda selfien?
Blir alltid nervös innan match så ett besök på toan är mer en regel än ett undantag. Lite hård i magen, vet inte om detta beror på att vi kört "plankan" på försäsongen.


 Denna kanske inte kräver en förklaring eller?
Nej, mamma bräda har lärt mig detta sedan barnshjul. Hygien framför allt! En snygg selfie om jag får säga det själv. Vilken tvättbräda!!!


 Dusch efter match antar jag. Vilket schampo använder du?
Finns ju bara ett och det är ju Vibyschampot! Glöm "The Axe effect", det är Vibydoften som regerar. Du skulle bara veta hur många brudbrädor jag har...ja du förstår säkert. Jag brädar all konkurrens som ni säkert förstår.



Vad händer här då?
Det bästa...sitta med handduken och snacka skit med grabbarna. Det blir ett par torra skämt från min sida, satsar mycket på ordvitsar som ni kanske märkt.

Vad önskar du dig framöver? 
Att lite fler tar tag i sig själva och svarar på sina intervjuer. Framförallt dessa arbetsskygga juniorer, Lucas Mårtensson undantagen. Gillade att läsa om honom.

Vad har du och säga om din ägare, Nils Werner?
En riktig glidare! Han gjorde en helt okej match även om backlinjen inte utsattes för några större prov. Han nickade även ett par gånger, det måste betyda att han läser bloggen. Lite ledsen att han glömde ta med mig efter matchen.

Vibybloggen tackar Werners bräda för intervjun samt riktar ett tack till Kapten Kurator som hjälpte till att inspirera till att intervjun kom till.

//Johansen

2 kommentarer:

  1. Bloggen inte bara underhåller utan den berikar även ens vokabulär. Fantastiskt!
    Vill passa på att delge ett nytt ord jag lärt mig. Nämligen ordet Musta. Goggla om ni inte vet, men gör det privat.

    SvaraRadera
  2. Hahhahaha... Grymt ! Allt på ett bräde så att säga..

    SvaraRadera

Keep it clean!