lördag 16 maj 2015

Försvarsspel?

Favorit i repris.
Lördagen spenderades i fotbollens tecken. Började med att följa grabben och Wä IF:s framfart i Lilla Gärdscupen. Härligt att se alla dessa underbara ungar springa runt och jaga bollen. Intressant att följa spelarna i grabbens lag och se hur det faktiskt blir bättre match efter match, Tredje gången på rad som de vinner en match och förlorar en. Perfekt! Och ja, jag vet att man inte registrerar resultat. Det tycker jag är helt i sin ordning. Gillar upplägget av Lilla Gärdscupen.

På väg hem så svängde vi förbi Gärds Köpinge för jag tänkte att det hade varit kul att visa grabben lite ordnat spel, framför allt försvarsspel, i mötet mellan Gärds Köpinge och Viby IF. Tji fick jag!

Är lite förbannad fortfarande. Förbannad på domaren som var ojämn som bara den. Förbannad över att vi inte vann. Förbannad över att vi faktiskt hade kunnat förlora. Förbannad över att man inte kunde spela själv. Förbannad över hur virrigt det såg ut i vårt straffområde emellanåt. Förbannad över de chanser vi brände.

Det är lätt att säga detta när jag står vid sidan om även om jag tycker det är svårare att titta på än att lira själv. Om jag känner en enorm revanschlusta vid sidan om planen så hoppas jag att den känns ännu starkare hos dem som spelade.

Positiva grejer! Snygg frisparksvariant av Pancho som lättar bollen över muren till Martin J som sätter den. Nils Ekströms dribblingar. Frälsaren och Kalle P var tillbaka. Nils Werners hemjobb som räddade öppet mål. Almborgs nick. Maxis bröstnedtagningar och efterföljande passningar.

Matchen slutade 3-3. Siffror som inte gläder mig särskilt mycket.

Träning i veckan. Jag ska testa om baksidan klarar lite lir.

//Johansen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!