lördag 9 maj 2015

Seger i seriefinalen!

Ännu en seger på Grönängen!
Vinst på hemmaplan igen. Viby IF vinner en grinig och tät match mot för dagen ett bra Sibbhults IF. Även om jag måste medge att vi inte spelade vår bästa fotboll för säsongen. Desto roligare att vinna!

Varför tror jag att vi vann matchen? Vi hade fler chanser framför deras mål. De hade visserligen ett stolpskott, stolpens yttersida, men å andra sidan så var deras mål en snedspark som istället blev till en perfekt lobb. Den största faktorn som jag kan se är att Vibys avbytare håller en högre klass än Sibbhults. Alla avbytare kom in och tippade över matchen till Vibys favör i ett läge när matchen stod och vägde. I spetsen får nämnas Martin Johansson som sätter en hård bredsida i mål från mitten av deras planhalva. Hur kyligt och snyggt som helst!

Att f.d Vibyspelaren Andreas Kardum spelat för Sibbhults IF blev plötsligt fullt förståeligt.

För utförligare referat så håll utkik på Vibyif.com och Sibbhults IF:s hemsida. Den kan dröja ibland innan motståndarna formulerat sig. ;)

Några som tog lite tid på att formulera sig var Djurröds IK som till slut fick ut ett referat som visserligen till hälften är ett försvarstal för deras plan. Stor humor!

Jag tror man hamnat i fällan att inte kunna skilja sak från person. Planen i Djurröd var under all kritik och ja, den var den sämsta jag sett. Att påstå något annat är ju att ljuga. Och svar ja, den kunde varit värre. den kunde sett ut så här.
Kristin Johansson?
Övrigt!

Hoppas jag att min sträckning/muskelbristning i vänster baksida inte är så allvarlig. Vi får se i veckan.

Vi har ju redan några spelare som inte är tillgängliga till nästa match däribland fredagens målskytt Christoffer Yngvesson, som inte får spela mot sin före detta klubb Gärds Köpinge. Det noterades även skador på lite andra spelare. Jag är dock inte överdrivet orolig eftersom vi hade några spelare borta denna gången samt flera juniorer som "knackar på dörren" till A-laget.

Thomas  live-rapportering på Vibyif.com var ju bara hysteriskt rolig. "Johansen löper på kanten. Till ingen nytta". Bland flera roliga citat.

Frälsaren bevistade träningen i veckan. Han gjorde som förväntat, slog lite medvetna felpass och sköt över med flit så att vi andra inte skulle få dåligt självförtroende. Det visar hur stor han är Frälsaren.

VMA inkasserade ännu en förlust i femman. Nu senast 1-6 mot Ovesholms IF. Klickar ni på hyperlänken så får ni världens ärligaste referat. Jag tror att det finns ett par spelare i truppen som längtar tillbaka till Viby IF nu. ;)

Trevlig helg!

//Johansen

2 kommentarer:

  1. Frälsarens återuppståndelse kan mycket väl vara det största som hänt Viby IF under 2015! Och då ska man komma ihåg att Tomas Hannjö faktiskt har gjort riktigt bra ifrån sig som mittback.

    SvaraRadera
  2. UPPDATERAD! Såg att jag missat hyperlänkarna till Djurröds hemsida bland annat. Skönt att skicka lite träffar åt det hållet.

    Det ryktas även att en comeback i tävlingssammanhang för Frälsaren. Motståndarna darrar!

    SvaraRadera

Keep it clean!