måndag 14 juni 2010

Japaner, japaner!



Det är bara att konstatera att det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Förlust mot Japan stod nog inte på schemat.

GÄSP! Italien gör det igen. Spelar astråkig fotboll, tjongar långbollar som ska föreställa genomskärare. Någon som såg något annat får gärna kommentera. Hade Sverige spelat så, ok, men jag väntar mig mer av Italien. Att jag aldrig lär mig, blir lika besviken varje gång.

Lite om dagens Vibyträning.

Hade Robert Green och Algeriets målvakt fått ett "kärleksbarn" hade det barnet nog varit Rasmus "Rally" Rosengren. Han ställde sig i mål på träningen och repriserade alla målvaktsmissar hittills i VM. Tur att Rasmus inte är målvakt till vardags.

Ett annat kärleksbarn är Andreas "Tutte" Kardum, föräldrarna där skulle heta Marco Materazzi och Stevan Maksimovic. Produkten är en illvillig djävel. ;) Försökte idag skada mig för att kunna avancera upp från sin backplats och nypa en plats högre upp i plan.

Själv förespråkade jag straffrundor för felpassningar och vad hände direkt efteråt. Jag passade fel.

Vad hände mer...jo! Jocke "Linderoth" Persson försökte tunnla mig ännu en gång utan att lyckas. Kanske nästa träning?

Tackar även vår kapten som så vänligt la mina kalsonger på min bils framruta. Det är nog hämnden från när jag la en blöja på hans bil en vinterträning för år sedan. Om det nu var hans bil? Ska ta och prata med tvillingarna och se om inte vår kapten kan får en rinnig present från någon av dem.

Nog med skitsnack! Det var en god stämning på träningen med många skratt.

//Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!