måndag 21 juni 2010

Lite blandat!

You don't mess with Sir Alex

Vem är VM:s sämsta tränare? Mitt val faller på Frankrikes Domenech utan tvekan. Även om förbundsledningen i Frankrike är ytterst ansvariga som valt Domenech så fattar jag inte hur man kan missköta ett jobb så grovt. Han skulle splittrat grupperingarna eller på något sätt markerat att det är han som bestämmer. Mannen ovan, Sir Alex, hade aldrig tillåtit något sådant. Han hade kastat ut Ribery, Anelka eller vilka som helst som inte underkastar sig kollektivet. Sjukt! Nu är det dokusåpa över Frankrike.

Kan inte annat än att gilla "All Whites". Med mycket hjärta, små resurser och lite tur så rubbar de världsmästarna Italien. Det gillar jag. Go Kiwis!

Anfallsfotbollen börjar visa sig nu. Sydamerikanerna står för den. Gillar farten i Chiles lag.

Idag njöt vi av Portugal, Chile och Spanien.

Vilka lag kan åka hem? Jag tycker vi kan skicka hem framför allt Italien och England. Dögrävarfotboll!

Såg i en av bloggarna på fotbollskanalen, tror det var Olof Lundhs, där en komiker sa följande: "Efter en weekend vill Europa förbjuda vuvuzelan, tänk om de reagerat lika snabbt med att förbjuda slaveriet".

Själv har jag nu sommaruppehåll efter att tänjt ut ett ledband i knät. Trist som fan!

Nu vet jag varför Vibys Marcus Kjellman aldrig är med på några fester. Han skyller på att han alltid är i Kina men sanningen är att är rädd för att visa sina "dance moves".

Jag vill nu att Viby krigar till sig 3 poäng i det tuffa bortamötet mot Linderöd. Jag hoppas verkligen de kan vinna utan mig. ;)

//Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!