måndag 4 april 2011

Intervju med en matchhjälte: Kalle Persson

Gårdagens matchhjälte, Kalle, berättar om sina 3 A-lagsmål....eller var det 4?

En kort intervju med matchhjälten Kalle Persson.

Hur kan man undvika en fråga som, hur känns det?

Känns naturligtvis hur bra som helst att bidra till detta ,tydligen, historiska avancemang i DM. I övrigt är jag ganska trött..

Beskriv målet?

Vi slår ett inlägg från höger, jag tror det är Oskar, som nickas bort av en försvarare och bollen hamnar hos mig. Jag kommer förbi en av deras spelare genom ett motlägg (vad annars?) och kommer till skottläge. Jag får på en träff som inte känns och bollen viker från målvakten ner mot den högra stolproten och går in. Jag ser inte bollen gå in men förstår på de andras reaktioner att det blev mål.

Vilken målgest fick de på plats se?

Det var faktiskt bara mest ett stort leende. Jag är alldeles för ovan för att veta hur man ska uppföra sig när man gör mål.

Två av dina tre mål i Vibytröjan har kommit i direkt avgörande matcher och även varit matchavgörande. Vad är din kommentar till det?

Jag har väl scoutats av motståndarna som totalt jävla ofarlig så de lägger fokus på våra egentliga målskyttar. Nej jag vet faktiskt inte.. Tillfälligheter är det tråkiga svaret som tyvärr är gångbart även här. Kunde det bara bli lite oftare så hade det varit bra.

Coach Pete har kommenterat i bloggen "Och Kalle P... han har mer att berätta om hur dagen gick till." Utveckla. Vad menar han med det?
Jadu.. Jag ställde klockan på 09.45 men eftersom jag har utvecklat en egenskap att stänga av alarmet i sömnen så sov jag lugnt vidare och vaknade inte förrän 10.45 då pappa väcker mig. Då var jag redan en kvart försenad till samlingen i Vä. Sen hade jag dessutom mobilen på ljudlös så jag hörde inte hur det ringde men listan över missade samtal var lång. När jag väl vaknat ringer så Ymme igen och står då nedanför lägenheten och väntar tillsammans med Martin. Så snabbar mig som bara den, packar ner ett riktigt vidrigt underställ (fråga Gno), kilar ner och sätter mig i bilen och åker mot malmö. Väl där hittar vi inte till idrottsplatsen utan blir faktiskt dirigerade av en boende i håkanstorp till en skolplan att lira på. 45 minuter innan match var vi i alla fall på plats, sen är resten historia haha. Så det han förmodligen menar är att jag inte ens borde varit med pga av att jag försov mig, om det inte varit för att vi bara var 13 spelare annars.

Har du något råd till lagkamrater som skjuter över mål från en meters avstånd?
Fortsätt tro på er själva, det kommer!

Till sist...vad önskar du mest av allt just nu?
Inte så vidare värst mycket.. Vi vann matchen och Bajen tog guld i isracing så allt är hur bra som helst.

Tack Kalle och lycka till framöver!

//Johansen

3 kommentarer:

  1. Haha , Bajen tog guld i isracing :) king!

    SvaraRadera
  2. Du är allt bra ödmjuk du Kalle.
    Du såg till att avgöra på egen hand, då du märkte att dina lagkamrater inte kom upp i full standard.

    SvaraRadera

Keep it clean!