söndag 3 april 2011

Bajsblöja kontra match?

Tänkte först fota en bajsblöja men det hade varit lite stört.

På lördagen blev sambon hastigt febersjuk. En förkylning som förvandlades till influensa över en natt. Detta betydde att undertecknad fick stanna hemma istället för att spela DM-match. Eftersom ingen barnvakt gick att få tag på med sånt kort varsel så var det bara till att stanna hemma. Mormor som brukar rycka in med kort varsel var på Kanarieholmarna.

Någon påpekade att det var en ursäkt för att inte åka till Malmö. Ett påstående som bara kan komma från någon som inte har barn. En dubbel bajsblöja på tvillingarna kan aldrig toppa en fotbollsmatch. Visst älskar jag mina barn men dem ser jag ju varenda dag. Dessutom tillbringar jag säkert mer tid med dem än de flesta fäder på denna planeten gör med sina barn.

Familjen går före men fotbollen kommer inte långt efter. Och nu när jag läser det jag skrivit ovan så visst kan säga att låter lite stört men det är så det är. Det är den där jävla passionen som jag skrivit om innan. Kanske förklarar varför man tränat 100% av alla träningstillfällen som 36-åring samt bloggar om det.

Kan inte släppa det riktigt. Varför las V.S.H-support ner? Har skatten på sprit gått upp eller vad? Jag gillade den delen med lite tifo och show men ogillade den delen där det ska lekas "wannabe-huliganer". Kunde man bara inte syssla med det ena eller? Många frågor, tveksam på att vi får några svar. Får rikta ett tack till Google som "cachat" det sista inlägget innan bloggen togs bort. BTW! "Vad är nästa steg" som de skriver om?

I skrivande stund sitter jag och funderar vilka som sitter på bänken och kan rapportera lite från matchen mot Håkanstorp. Låter också helt galet.

Thomas Jönsson skriver på Viby IF:s spelarforum att vid vinst blir vi historiska. Så långt har honom veterligen Viby IF inte nått förut i DM. Inte e.Kr i all fall. ;)

------------------------SENASTE NYTT!------------------------------

MEN NU HAR VI!
Viby IF vann bortamatchen mot Håkanstorp med 1-0 efter att Kalle Persson satt ett otagbart skott vid stolproten. Vidare i DM alltså. Nu är det fri lottning vilket kan innebära lag som IFK Hässleholm om jag inte är felinformerad.

Kalle P som dock höll på att försova och missa matchen har gjort det innan. Han nickade upp Viby IF i femman förrförra gången vi kvalade. Snacka om att plocka fram det i rätt matcher.

Mer info om matchen lär säkert dyka upp på Vibyif.com

//Johansen

4 kommentarer:

  1. En snabb liten artikel =)

    http://www.fotbollikristianstad.se/news_show_viby-vidare-i-dm.html?id=11601627

    SvaraRadera
  2. Fint med seger grabbs!! :)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat pojkar. Kul att möta "nya" lag. När är det lottning? önske motståndare?

    SvaraRadera
  4. Lottningen sker tisdagen den 5/4 13.00 på Skånes FF. Matchen spelas onsdag 27/4.

    Och Kalle P... han har mer att berätta om hur dagen gick till.

    SvaraRadera

Keep it clean!