fredag 15 april 2011

Intervju med en poängräddare.

A mean green fighting machine! Davvan Nilsson-Lundgren klär i grönt!

En kort intervju med poängräddaren David Nilsson-Lundgren.

Beskriv vilka tankar som for igenom ditt huvud innan du skickade iväg bollen som skulle innebära kvitteringen?
Jag tänkte först slå ut bollen på kanten till Kardum men han kan ju inte ta emot en boll.
Sen så såg jag att målvakten var långt ute så jag sköt istället.

Beskriv tankarna efter ännu ett klassiskt Davvanmål?
Jag tänkte att det här var ju inte så svårt. Det var ju inte första gången.

Varför blev det ingen cool målgest? Eller missade publiken den?
Jag har varit på Henke hela tiden om att han ska göra en Ninjaboy när han gör mål, men nu när jag själv gjorde mål så hade jag inte en tanke på det. Jag lovar att det blir en Ninjaboy om jag gör något mer mål.

Var slutresultatet rättvist?
Ja 1-1 var väl rättvist. Jag tror vi kom ut på planen med för stor respekt i första halvlek, såg mycket bättre ut i andra och sista 25 min spelade vi riktigt bra tycker jag.

Vad tyckte du om Vannebergas klack, V.S.H support?
Jag tycker det var roligt med lite drag på "läktaren".

Har du något råd till lagkamrater som inte skjuter frisparkar direkt i mål?
Dom skjuter ju inte lika hårt som mig, men dom kan ju börja med att träffa mål.

Kommer du släppa ifrån dig någon frispark framöver?
Jag kommer nog ta alla frisparkar från mittplan i alla fall.

Till sist...vad önskar du mest av allt just nu?
Att festrådet fixar en lagfest snart för det här får vi ju fira!

Lycka till Davvan!

//Johansen

10 kommentarer:

  1. Grymt snyggt mål, Davvan. Heja Viby!

    SvaraRadera
  2. Bra jobb pojkar. Hörde från publiken att tre av de fyra avbytare som kom in i under andra halvlek är 18 år eller yngre och skötte sig väldigt bra. Tycker nog att Vanneberga ska vara nöjda med en poäng efter de sista 20min, även om de hade ett övertag i första halvlek.

    Bra med en poäng i premiären även om jag vet att Viby kan bättre.

    SvaraRadera
  3. Viktigt, å bra jobbat!! snyggt mål Davvan! :)

    SvaraRadera
  4. Haha! snyggt mål, snygg intervju! David är helt enkelt för snygg! :)

    SvaraRadera
  5. Snyggt mål och grym match. Kanske inget skönspel men härlig kamp. Extra plus också till Thomas Jönssons nya karriär som grillmästare :-)

    SvaraRadera
  6. Herr Jönsson ska enligt säkra källor producera ett matprogram i fortsättningen. "Vad blir det för korv?"

    SvaraRadera
  7. Gött med poäng i premiären! Hör ju inte till vanligheten i viby direkt. Tyckte dock
    man fick springa mer som
    m korvgubbe än som målgörare så jag kanske bytar karriär snart igen... Kändes skönt att kunna stå sidan om och konstatera att det spelades bättre boll på ens egen tid.. :) keep up the good work så blir div 5-sejouren betydligt längre än förra gången.

    SvaraRadera

Keep it clean!