fredag 10 juni 2011

Flamboyant friday!



Tre välförtjänta poäng igår och en utmärkt domare. Jag har fått lite synpunkter på tidigare inlägg om domarna och deras insatser. Jag vill förtydliga och säga att de "domarinsatser" jag lyft fram på bloggen, två till antalet, har tyvärr varit så katastrofala att de hade hamnat på en topp 10 lista över felaktiga och regelvidriga domslut. Och då har jag i skrivande stund spelat fotboll i 31 år. Nog sagt om det, domaren igår var utmärkt och de ska de också få höra.
Det börjar närma sig sommarlov och semester, besöksantalet dippar allt oftare under 100 trots "Kiaby-kommentarerna". Tydligen engagerar inte Kiaby så många, trodde att besökarantalet skulle sticka uppåt men icke. Internet har väl inte nått ut till alla i Tjiabytrakten. ;)

Gåta! Varför kommer tomten till Kiaby två gånger om året?
Annars...
Frälsaren har lovat nya uppvärmningst-shirts. Funderade på att särskriva det ordet förresten. Gno ska fläta mattor som han sedan ska sälja på loppisen. Kalle P har "bara" fått 4 röda kort på 6 år enligt egen utsago.

Visst var det bra att vi slog Finland i EM-kvalet, lillebror kommer alltid att vara lillebror även om de råkar vinna en hockeymatch eller två. Sverige har för övrigt förkrossande statistik i hockey mot Finland. Vad fan händer i den lokala bloggvärlden (bortsett från avlönade bloggare), en blogg försöker kränga mobiltelefoner, en annan har gått i ide troligtvis för att göra denna sällskap. Det är egentligen bara HIS-bloggen och Nosabys som håller klassen numera. Jaja, det kan ändras.

Till veckans fräckis...
Läkaren frågade en gamling på 98 år som gjorde sin årliga läkarundersökning hur han kände sig:
- Jag har aldrig mått bättre! Min fästmö är 18 år och är gravid och väntar mitt barn. Sååå… vad säger doktorn?
- Låt mig berätta en historia för dig. Jag känner en jägare som aldrigt missat ett tillfälle att jaga.
Men en dag placerade han av misstag sitt paraply på ryggsäcken i stället för geväret. När han var i skogen stod plötsligt en björn framför honom.
Han tog fram paraplyt från ryggsäcken, siktade på björnen och…. PANG!! Björnen föll ner och var död!
- Ha ha ha! Det är inte möjligt, sade den gamle. Det måste varit någon annan jägare som sköt björnen.
- Just precis! svarade läkaren.

//Johansen

15 kommentarer:

  1. En bra start på fredagen som vanligt :-)

    SvaraRadera
  2. En anonym uppgiftslämnare påstår att det är denna tröja som Frälsaren kommer att beställa http://www.zazzle.se/jesus_brb_lolskjorta_t_tr%C3%B6ja-235658345720514080

    SvaraRadera
  3. ha ha. Tror vi kör dessa istället...
    http://funnyshirts.se.digitest.biz/visa_produkt.asp?id=836&t=Lugn%2E+Det+ordnar+sig

    Kan behövas efter gårdagen.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig Frälsaren !!

    SvaraRadera
  5. fint inlägg som vanligt på fredagar :)

    Synd att antalet besöker sjunker dock! du får fixa något riktigt spektakulärt, så skjuter de kanske i höjden igen! :)

    SvaraRadera
  6. Ha,ha vilka tröjor vi kan komma att ha.
    Fin fredagsfräckis. :)
    Ha det bra och trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Kungen över skogen10 juni 2011 kl. 11:55

    Inte konstigt kiabys blogg har tagit ett permanent(lol) uppehåll. Dom är ju sämst i serien!!

    SvaraRadera
  8. Härlig lagseger igår från hela truppen, känns toppen att tillhöra denna förening.
    Johansen- lirat fotboll i 31år, shit - respekt.

    SvaraRadera
  9. Vilken fin moral det finns i Viby IF!
    Alla som tillhör Viby IF (supportrar, eldsjälar, knattar,styrelse och spelare) ska känna stolthet.
    Likt fågeln Felix reser NI er när det ser som tyngst ut och behövs som mest.
    Har fått berättat från gårdagens match att:
    Trots regnrusk och pikärt tabelläge, hade fin support från publiken= moral
    "Bollkallar" som trotsade vind, regn och "sen timma" för våran förening= moral
    Vibyavbytarna som under hela matchen bidrog med positiv stämning kring och runt planen= moral
    Just detta ovanstående gör mig stolt.

    Får verkligen hoppas att du (Johansen) inte drar ned på skrivandet, personligen finner jag det mycket intressant att följa dina kåserier.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. kungen du snackar en jävla massa skit. säg ditt riktiga namn istället så jag kan slå in ditt äckliga ansikte. aldrig varit med om någon kaxigare människa.!

    SvaraRadera
  11. Kiaby - mot sexan!11 juni 2011 kl. 14:51

    Det där är ett direkt olagligt hot Kiaby-killen!
    Sånt vill vi inte ha här!
    Okej att man internet-hetsar varandra.. men börja hota med att slå är fan inte okej!

    Vet inte hur det är med er fattiga blogg, men här hör de absolut inte hemma!!

    SvaraRadera
  12. Kungen över skogen11 juni 2011 kl. 19:52

    Skönt att bli kallad kungen. Men jag menar, halva serien är inte ens spelad och ni har redan tappat det. Tror ni inte att kiaby ska klara av det eller? Tyvärr är jag inte intresserad av att uppge mitt namn. Känns inte som att jag har något att vinna på det. Men tål ni inte lite hets så kanske kiaby tappar poäng ala Malmö & AIK tillslut. FORZA VIBY!!!!!

    SvaraRadera
  13. Jag bestämde mig för att låta den anonyma Kiabykommentaren vara kvar för att den visar hur svårt vissa människor har med gränser. Kraftig "fail" på den kommentaren, snacka om att "anonym" idiotförklarar sig själv.

    Vi får väl ta det som ett skämt, hur kan man annars kommentera anonymt och be någon annan att säga sitt riktiga namn. Humor på den!

    Själv irriterar jag mig på att jag inte kan kommentera från mitt googlekonto, pga tekniskt strul, vilket gör att det kan vara vem som helst som skriver detta. ;)

    "Anonym" kan trycka ctrl+alt+delete och återkomma när han sansat sig-

    SvaraRadera
  14. Ibland blir man trött på andra Kiaby-supporters...

    Innerst inne hoppas jag på att det bara är någon som trollar och att det inte är en Kiaby-supporter, men tyvärr verkar det inte bättre.

    SvaraRadera
  15. Blir så trött på detta..

    SvaraRadera

Keep it clean!