fredag 24 juni 2011

Glad midsommarfredag!

Glad midsommar!

Som lovat, ett fredagsinlägg. Eller vad fan, jag har inte lovat men en del trogna läsare får mig att tro att jag lovat genom att kommentera som om jag har lovat.

Uppmaning: Ni som är med i Kiaby Fanatics, Kiaby Hardcore eller Underhuggarna Boys eller vad ni kallar er och som inte klarar av att det drivs lite med er kan sluta läsa bloggen. Maken till brist på självdistans är svårhittad. Om ni orkat eller kanske rentav kunnat läsa ordentligt så har jag inget emot att ni leker klack, har heller inget emot Kiaby som lag men jag har definitivt någonting emot folk som hotar med stryk vare sig det är anonymt eller inte.

Kiaby Fanatics är ett kul fenomen men som alla grupper finns det alltid någon/några ruttna ägg i korgen om väljer att förstöra för gruppen. Detta gäller även Bajenfans, Malmöfans med flera. Som sagt jag gillar ändå fenomenet eftersom det bidrar med lite drag kring matcherna.
Synd bara att vissa ägg gång på gång ska göra bort sig bland kommentarerna här på bloggen.

Sedan ställer jag mig tveksam till att ni håller ut så många år till.Ni kommer att växa upp. Det finns säkert en anledning till varför Kiabys styrelse har lagt upp klara riktlinjer för er. Klarar inte barnen att sköta sig så kliver föräldrarna in.

Återkommer till det gång på gång. Saknar man humor, självdistans och självinsikt då förstår jag att man störs sig på det jag skriver men det är det minsta problem man har då.
Detta kan jag lätt säga till er i person om det är lättare att förstå än att jag tar det i skrift.

Kom gärna tillbaka och snacka om tio år, då är ni välkomna att slänga det i mitt ansikte hur fel jag hade.

Tills dess....Ta ett skämt och gå vidare!

Nog om det! Tacksamt ämne. Kul att VSH och KF pratar med varandra om Viby förresten.

Nu till någon som besitter humor, självdistans och självinsikt och många därtill positiva egenskaper. Jag vill göra reklam för Henric Ekewalds blogg. Tydligen har han bloggat ett tag men passerat under min radar. Här har vi en herre som mer eller mindre ensamt bidrog till att göra Rinkabys hemsida till en av de mest besökta i Skåne på sajten laget.se. Vissa personer, ni förstår säkert vilka, har enormt mycket att lära er av den gode Ekewald. Han kan konsten att "hetsa" utan att tappa koncepten och alltid med glimten i ögat. Det sista är SÅ viktigt! Därför gillar jag honom stenhårt även fast han är engagerad i den där klubben. Ta en koll på hans blogg det finns flera härliga betraktelser om lokalfotbollen där. Den hamnar definitivt i på min blogglista till höger, där hittar ni hans senaste inlägg.

Ska summera mina tankar om femman. Ska lägga ner lite tid på det så fotbollikristianstad.se kan ta del av det.

Sedan verkar det som att Amar Osmanagic tillbringat tid på akuten igen. Han får gärna själv sprida lite ljus kring det i kommentatorsfältet. Bet han sig läppen när han skulle klämma en calzone i en tugga? Jag vet inte!

Nu till fräckisen...

"En finsmakare kom in på en restaurang o sa att man kunde servera honom precis vad som helst o han skulle kunna identifiera det. Hovmästaren antog utmaningen o efter en stund serverades förrätten.
Gästen smakade och sa sedan:
- Det här är paté på vildsvin, fasan o fransk vaktel o vinet är Chateau Talbot 1961.

Hovmästaren kunde överraskad konstatera att alltihop var rätt, men varmrätten skulle han aldrig klara. Varmrätten bars in. Den kunnige gästen smakade o konstaterade sedan:
- Detta är kängurufilé som kokats i jakbuljong o därefter friterats i gnufett o vinet är en utmärkt Chateau Lacoste från 1914.
Nu stod hovmästarens ära på spel. Upprörd stormade han ut i köket, tog en banan o körde upp den mellan benen på diskerskan, doppade den därefter i choklad o hällde romgrädde över. Gästen tog en enda tugga av bananen o sa sedan:
- Åh fan - jobbar Elsa här?"

Fredagsnöje med fräckis tar nu sommarlov och återkommer i augusti någon gång.

Älska Viby!..... eller det lag du håller på.

Glad midsommar!

//Johansen

9 kommentarer:

  1. magiskt att vakna av ett sms där de står att nytt inlägg har gjorts i bloggen=)

    ang. kvällen i går så fick jag åka in och kolla min ankel som hade svullnat upp något! visade sig vara ett huggorms bett som jag antagligen fått i tisdags! läkarna trodde självklart inte på mig när ja sa att ja hade ont och ville ha morfin, så ja fick snällt åka hem=(

    SvaraRadera
  2. Trevlig midsommar!!

    SvaraRadera
  3. Väl valda ord, sammansatta till meningar med klart budskap från en klok man. Glad midsommar Christian!

    SvaraRadera
  4. Glad midsommar bloggerskan! :)

    Trevligt inlägg som vanligt, hoppas du kommer med en o annan fräckis trots sommarlov ;)

    SvaraRadera
  5. du är ett skämt!

    SvaraRadera

Keep it clean!