fredag 21 maj 2010

Bingolotto eller???

Jag tänker inte referera matchen mot Winnö. Kan bara sammanfatta att det var en klassisk division sex match, inget större skönspel, snesparkar som resulterar i mål, lite småfult men ärligt spel och relativt god atmosfär. Domaren lyckades dock förvandla stämningen i matchen till det grinigare genom att blåsa konstigt åt båda hållen. Värst var ändå situationen där Viby gör mål på stolpretur, linjemannen vinkar felaktigt offside. Domaren ignorerar detta först men blåser sedan för offside för att sedan samtala med linjemannen och dömer därefter mål till Viby. Där tar det inte slut utan han blir osäker och tar ett nytt samtal med linjemannen och dömer sedan för offside ännu en gång. Katastrof! Generalfel! Kalle Anka!, you name it! Ta ETT beslut inte tre!

Domaren fortsätter sedan att blanda och ge och till slut kan jag bara inte hålla käften, dum som jag är, och utbrister -"Är det bingolotto eller? Vinst i färgfemman och jag får färgen gul på ett kort. Inget att säga om det. Domaren har redan visat så taskig känsla så det kändes som det kvittade. Som sagt, division sex och man får de domare man förtjänar.

Kul att spela mot Lasse Lind och Fredrik Olausson. Den tidigare är också en gammal räv som jag och den senare, min gamla lagkamrat från Åsum,...bör raka sig!

Winnöcoachen Rune Truedsson, före detta tränare i Viby, fick ingen rolig återkomst till Grönängen. Han kommer igen! Go gubbe den där Rune, en riktig föreningsmänniska.

Slutligen är det bara konstatera att kan man inte passa eller göra mål så får man i alla fall springa. Långt ifrån min bästa match men vi vann.



Övrigt noterat: Kvällens tennissiffror, Näsby - Gualöv 6-0!

//Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!