söndag 23 maj 2010

Tröja nr. 12

Jag kommer alltid tro på tomten!
R.I.P

Några Winnöspelare störde sig på Vibys fans speciellt på den eminente Sven-Arne Ström. De tyckte inte om hans synpunkter på matchen uppenbarligen. Jag kan därmed konstatera att Sven-Arne Ström lyckades utföra sitt uppdrag med bravur då flera Winnösplelare flyttade sitt fokus från matchen till Sven-Arne. Tröja nummer 12 ger vi till Sven-Arne!

Jag frågade några Winnöspelare om de inte hade sådana fans i Winnö varpå en äldre spelare, helt ärligt svarade "-Minst 25 st!" medan en ganska mycket yngre spelare svarade "Inte en enda!". Jag kan ju konstatera att 25 är närmare sanningen än 0, vilket även de med erfarenhet på planen förstod.

Det är ju detta som är charmen annars är ju det helt dött. Hur tror ni det låter när det är flera hundra, eller flera tusen i publiken. Jag hade kanske inte erkänt det offentligt innan men jag hade nog fan saknat gubbarna och gummorna med sina kommentarer vare sig de är Vibyfans eller andra fans. En favoritgumma är Gunilla Nilsson, allt-i-allo i Ovesholms IF, hon kan säga rätt häpnadsväckande saker. Ingen självcensur där inte.

Ska försöka se om jag kan skriva lite mer om de lokala profilerna runt om vår "Supersexa".

Rinkaby GoIF undvek förnedring genom att lämna WO i dagens b-kamp på Grönängen. Som seden bör så tillskrevs Viby IF segern med de sedvanliga siffrorna 3-0.

Ni som inte kan få nog av Vibys nye kelgris, Andreas Kardum, ska hålla utkik i bloggen dagarna framöver.

Önnestadsbloggen verkar nedlagd. Det ryktas att deras tränare inte gillat bloggen nämnvärt och lekt Kina. Daniél Nilsson är avstängd av sin klubb efter 2 röda kort och laget är parkerat i botten av femman.

//Johansen

1 kommentar:

Keep it clean!