måndag 10 januari 2011

Nu kommer det...

...ett sånt där tråkigt inlägg. (Ingen bild heller...vad är det för värld vi lever i???)

Som ni uppenbarligen har märkt så har jag inte bloggat på några dagar. Att det sedan upplevs som en mindre evighet för somliga kan jag inte hjälpa. Kul att den är saknad i vilket fall.

Tankarna har tyvärr varit upptagna med annat som tagit mycket kraft och inte direkt inspirerat till att blogga. Ingen hade velat läsa om föräldraledigas rättigheter. Nu kommer det förhoppningsvis att lösa sig för mig själv men konsekvenserna för alla inblandade uteblir tyvärr inte. Skönt att ha DO och fack i sin ringhörna. Skittråkigt att läsa om som ni säkert förstår ännu tråkigare att vara med om kan jag säga.

Har suttit och jobbat på en grej som alla kommer att uppskatta, från cirkusdirektörer till Vibynistas, även om det är lite internt. Kommer om några dagar hoppas jag.

Annars så var det upptaktsmöte igår. Vi bestämde att vi skulle leka hem serien och lät oss väl smaka av prinsesstårtan efteråt...eller inte.

Ett helt vanligt spelarmöte var det. Hyfsat bra uppslutning. Mats "Hövdingen" Nilsson hade fixat kaffe med go vetekrans. Målsättningen diskuterades och Gno Glöggsjö berättade om sin grusfobi. Hade man plockat bort de sedvanliga gliringarna mellan spelarna och informationen från Grandmaster Pete och Mats "Blue is the colour" Andersson så hade säkert mötet påmint lite om ett AA-möte, tror jag i alla fall. Lite tyst var det. Förväntan kanske, inför de stordåd som komma skall. Trodde att jag skulle få lite bloggmaterial av att gå på mötet men icke. Jo förresten Kalle P sa något roligt om skogsmänniskorna, Skogsmulle någonting. Jag börjar bli senil.

Imorgon ska jag fortsätta skola in tvillingarna på dagis...förlåt förskolan. Sedan är det säsongens första uteträning. :)

//Johansen

4 kommentarer:

  1. äntligen! Spelar ingen roll vad du skriver med din status. Allt går nu under epitetet läsvärt. Snälla J byt bransch omgående och sadla om. Du har verkligen utnyttjat din talang på fotbollsplanen (med division 5 som högst "ironi") nu är det hög tid att ta vara på din enda andra talang "seriöst"!!!!)

    SvaraRadera
  2. Håller med Kjellman....

    Träning imorgon, Kjelle ?

    BTW... du blev invald i fest-"rådet" :) :) :)

    SvaraRadera
  3. Gott snackat Blondinkrisse! Ja, vem blir inspirerad av ett gruspass efter en lång arbetsdag (läs: dag) på bruget? Skönt att bloggen är tillbaka efter "semestern" och hoppas det löser sig med.. det som står längst upp! :)

    SvaraRadera
  4. ha ha kommer göra stor nytta där. Hoppas jag blev invald pga lång erfarenhet av fester? Sekreterartjänsten verkar vara het så hoppas verkligen jag fick den:)Nyfiken, vilken titel fick du Martin?

    Absolut träning imorgon!

    SvaraRadera

Keep it clean!