måndag 31 januari 2011

Intervju med Kristian Johansen

Eftersom Jimmie inte hittade någon bild så valde Martin.
Sjukt varmt med en spindeldräkt i 30-graders värme. :)



Hej Kristian! Du är självaste hjärnan och hjärtat bakom Vibybloggen. Hur känns det att bli intervjuad i sin egen blogg och var detta något väntat?

Lite överraskad blev jag allt. Det känns lite konstigt att svara på frågor helt plötsligt.

Fullständigt namn: Karl Kristian Johansen
Ålder: 36
Familj: Sambo med tre barn.
Yrke: Lärare
Fritid: Inte mycket om man räknar bort fotbollen och familjen.
Klubbar du spelat i: Stureby SK, Eringsboda SK, Åsums BK
Favoritklubb: Hammarby IF, Viby IF och Chelsea FC
Favorithemsida: Facebook
Favoritlåt: You can call me Al.
Förebild: Martin Luther King, lät sjukt pretentiöst!
Bästa film: Terminator 2, inte lika pretentiöst!
Bästa bok: I hjärtat av havet. Känns ibland som jag är en av få som faktiskt öppnat en bok i klubben.

För några mer inbitna i laget som har känt dig längre än de flesta så är du ändå ett mysterium. Enligt ryktesväg flyttade du från huvudstaden 50 mil in i skogen för att spela fotboll i en annan klubb och allt kring det är en dimma. Kan du på något vis förklara eller dementera detta?(Frälsaren hade uppskattat en förklaring).
Det stämmer ganska bra. Min mamma flyttade till en liten håla som heter Eringsboda som ligger i norra Blekinge, vid gränsen till Småland. Detta kan kanske förklara varför jag har en förkärlek till Skogsmulleungarna från Oppmanna-bygden. Sedan började jag läsa på Högskolan i Kristianstad. Spelade några år i Åsums BK innan jag hittade vad jag sökte i Viby IF nämligen klubbkänsla, god stämning och någorlunda okej fotbollsspelare.

Om grabbarna i laget hade samlat ihop till en tatuering till dig, hade du då kunnat tänka dig ”King Ding Dong” nedanför naveln med en pil ner, eller du är för vuxen för det?
Ärligt talat, är inte detta något att fråga Slangen? Hur hade det sett ut om jag stått bredvid Slangen med en sådan tatuering. Svaret är således nej.


Du studerade vid högskolan i Kristianstad och enligt uppgifter var du en eldsjäl i idrottsföreningen. Är det någon visdom från den tiden som du skulle kunna dela med dig som tips till våra yngre spelare som går i tankarna på studier?
Gå med i idrottsföreningen. De har de bästa festerna med de mest vältränade snygga tjejerna. Plus att det är ett bra forum att använda om man ska locka spelare till Viby IF. Viby IF påminner till viss del om HKIF fast utan de tjejer då.


Nu i senaste riksdagsvalet var det många som lade sin röst på Sverigedemokraterna med motivationen ”att röra om i grytan”.
Vad anser du om detta?
OMG! Måste jag svara. Jag har ju lovat att inte skriva mer om det. Röstar man är på SD så har man sovit på historielektionerna i skolan. Att integrationspolitiken är åt helvete kan många enas om men lösningen heter INTE Sverigedemokraterna. Det var för övrigt säkert många som röstade på Nazisterna i 30-talets Tyskland för ”att "röra om grytan”. Hur slutade det?


Vilka är dina lokala favoritlag?
Viby IF och…till en viss del Wä IF.

Vilket lag vinner Allsvenskan 2011?
Bajen eller?

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Starka: Passionen och viljan.
Svaga: Just nu känns det som det är lite svårt att göra mål.

Vilken världsspelare inom fotbollen skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?
Sjukt svårt, det får bli önsketänkande då, Gianfranco Zola!


Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?
Owen Wilson kanske.


Galnaste spelaren du spelat tillsammans med respektive mot?
Med: Magnus”Kula”Karlsson i Åsums BK. Sjuk humörspelare eller snarare sjukt humör. Utan sitt gudabenådade tillslag så hade han aldrig spelat högre upp än sjuan.
Mot: Pierre Månsson i Österslövs IS. Den enda spelare som jag faktiskt trott på när han sade att han skulle sparka ner mig så jag aldrig skulle spela fotboll mer. Inte hjälpte det att man visste att killen suttit inne.


Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med respektive mot?
Med: Johan”Gno”Grönkvist…skämt o sido. Det får bli Henrik Lantz som jag värvade till Åsums BK. Sjukt lat men en riktig bollbegåvning. Han gick sedermera till KFF, vet inte om han spelar aktivt idag.
Mot: Micke Nilsson i OIF sedermera Svensk landslagsspelare. Spelade visserligen dock en talangmatch tillsammans men då i olika halvlekar.



Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?
Bäst: Så många. Alla tränare jag haft i Viby IF har varit bra. (Rune Truedsson, Ronny Capion, Rolf Johnsson och Peter Harrison). Bra på olika sätt men alla har det gemensamt att de skapat en bra grupp vilket egentligen är en av de viktigaste egenskaperna en tränare bör besitta. Tyckte även om de tränare jag hade i Åsums BK. (Roy Nylander, Jörgen Nylander, Jörgen Bloom och Pär Järvinen )
Sämst: Har inte haft någon direkt dålig. Närmast, hade en tränare i Eringsboda SK som heter Anders Brammesjö som var en bra spelare men en inte särskilt bra spelande tränare. Han har dock gjort ett av de snyggaste mål jag sett, där jag själv deltagit. Han satte en ”bissa” i krysset på direktvolley efter en hörnspark.

Hur ser du på fotbollssäsongen 2011 för egen del?
Att knät håller så att jag kan bidra till att Viby IF stannar kvar i femman.


Kommer framtidslaget Viby IF ta sig upp i fyran?
Vilken resa det hade varit i så fall, från sjuan till fyran, men svaret blir nej. Viby IF har inget underlag för att hålla sig kvar i fyran över en längre period, inte dagsläget i alla fall.

Ditt starkaste fotbollsminne?
Många, många! När jag kollade på Rio-derbyt mellan Flamengo och Botafogo på Maracanã 2006. I färskt minne så är det när vi vände 0-4 till vinst med 5-4 mot Jämshög i Alliansen.

Välj bland alla dina lagkamrater i Viby IF
Vem tror du (hypotetiskt) ? Motivera gärna!


Är stresståligast? Henke Sjöberg, fast det gränsar till någon slags autism
Är minst stresstålig? Stevan, ”-Den är säkrad Gamla Bettan!”
Skulle kunna delta i Paradise Hotel? Melander. Han hade charmat röven av alla brudar och säkert en och annan kille med för den delen. Sitter inne med en massa partytrick.
Är den största lögnaren? Kardum, den största ”myteristen” av dem alla.
Aspirant till Lyxfällan? Den som inte betalar medlemsavgiften 2011
Hade kunnat äta en möglig macka? Amar, hade han varit utan mat i 30 minuter hade han lätt klämt en möglig macka gärna nersköljd ned en överjäst äppel-Mer.
Gör årets första mål för Viby IF i femman? Viby IF:s Zlatan, Oscar Hall!
Fuskade på nästan alla prov i skolan? Kjellman, fuskar på allt. Rätt smart kille men en fuskare.
Är mest skadebenägen? Oskar Mauritzon är en ”bubblare” annars verkar ju Jimmies knä vara en följetong.
Är troligast att gifta sig med en minst 30 år äldre partner? The MILF-hunter himself, Wikström!
Skriker högst? Går det att svara någon annan än Martin Karlsson
Sämst på matematik? Kardum, Kardum och åter Kardum. Kommentar känns överflödig.
Glömmer alltid handduk? Om inte Gnos mamma packat hans väska hade det varit Gno.
Byter kalsonger minst antal gånger i veckan? Rasmus, har inte han fortfarande blöjor?
Förtjänar en Blocket-annons? Måste jag välja en lagkamrat? Det får bli Gno då, så han kommer ner på jorden.

Nämn något du ångrar?
Sysslar inte så mycket med ånger. Gör man rätt första gången så slipper man. ;) Det skulle väl vara att jag önskar att jag rest ännu mer än vad jag gjort.


Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
En fotboll hade f#n räckt.


Tre saker som du tror att Martin Karlsson hade tagit med sig till en öde ö?
Vad som helst egentligen. Han hade ju bara kunnat ropa när han vill hem. Alla hade hört honom.


Berätta något inte många vet om dig?
Att jag varit riktigt nära döden två gånger och att jag anser att Kardum är enormt viktig för laget. Inte så mycket för sina fotbollskvaliteer som för sin glädjespridande personlighet.


Vad tycker du själv om Vibybloggen?
En kul företeelse som jag hoppas bidrar lite till intresset kring Viby IF och lokalfotbollen.


Vilken spelare ska bloggen intervjua nästa gång och varför?
Svårt val! Jag väljer Ted Elofsson. Han har en del att berätta om sitt trauma i London och kanske kan han även berätta lite om sin vapendragare Henrik Sjöberg.

Snabbis!

ABK eller Alf Ekwalls Fastighetsförmedling (ABK sponsrar Viby IF, kan Alf matcha det?)
Seriepremiär eller Firmafest
Svensexa eller Match
Lövbiff eller Annan Biff
Kroat eller Serb (Ingen av dem, båda är blattar och de vet ju alla hur dom är) ;) Grov ironi!
Pest eller Kolera (Låter helt klart mer macho med pest)
Självmål eller Utvisning
Passa Hunden eller Träna
Slagsmål På Plan eller Skala Banan (I'm getting to old for that shit!)

Tack Johansen för dina uppriktiga svar!
//Jimmie

17 kommentarer:

  1. Attans vad du gnäller på min röst...

    Tyvärr kan jag inte lova att jag slutar skrika för antagligen spricker röven då.

    SvaraRadera
  2. Äsch ta det inte så, det är skönt att bli överröstad ibland.

    SvaraRadera
  3. Haha, bara jag som tycker att bilden ser tillgjord ut:) fast den är äkta!! Ser ju ut som huvudet är dit klistrat i paint:)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha! Det var det sjukaste.
    Sitter du och smular ner tangentbordet igen Amar? Vad har jag sagt om att äta vid datorn!

    SvaraRadera
  5. @Amar
    Jag har hittat orginalbilden på Karl Kristian.
    Eftersom det inte går att lägga upp bilder här så lägger upp den i spelarforum....

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha! Klart jag lägger upp den! Har du lagt ner så mycket tid på mig så kan jag inte annat än att lägga upp den.

    SvaraRadera
  7. Johansen! satt faktiskt med iphonen i näven, fast maten var dock rätt!!Yummi=)

    Martin- ja hade på känn att något var lurt med bilden!!

    SvaraRadera
  8. Om jag nu är sämst på matte.. hur förklarar du då mitt VG i matte E? :)

    SvaraRadera
  9. Då får jag ändra mitt svar på "Fuskade på nästan alla prov i skolan?" till Kardum då. ;)

    SvaraRadera
  10. att få VG i matte-det kostar inte så jävla mycket i Kroatien!

    SvaraRadera
  11. OMG! Hahahaha! Steffo bara dräper in den!

    SvaraRadera
  12. Hahaha du är min idol steffo! :)

    SvaraRadera
  13. Härlig läsning!

    SvaraRadera
  14. Paradise Hotel alltså? Big Brother hade varit mindre pinsamt!! Men jag uppskattar din uppriktighet om min charm! ;)

    SvaraRadera
  15. Oj en bajenälskare då är vi två

    Bajenscouten

    SvaraRadera
  16. Sambo med tre barn? Undrar vad din bättre hälft tycker om det ;)

    SvaraRadera
  17. Ha ha ha! Hon poängterade det med! Jag lät det stå kvar bara därför. Uppmärksamt Orrefors!

    SvaraRadera

Keep it clean!