onsdag 2 februari 2011

Klubbkänsla vs. Kontanter

Money talks...


Ni som inbillar er att det finns en klubbkänsla inom toppfotbollen kan tänka om. Visst finns det enstaka undantag men oftast är dessa spelare mer eller mindre ikoner för sina klubbar. Jag tänker på Totti i Roma, Gerrard i Liverpool, Puyol i Barcelona, bara för att nämna några. Faktum är att jag tror att dessa hade gått att köpa men då hade visserligen priset vida överstigit deras faktiska marknadsvärde.

Visst är det fint att tro att klubbkänsla är större än pengar. Fundera själv, har du ett pris?

Sedan så ökar ju klubbkänslan efterhand som pengarna avtar. Därför ser du i regel samma personer år efter år i klubbarna på vår nivå. Även om det finns en del fotbollsh#r#r där ute.

Så frågan är bara hur långt sträcker sig min klubbkänsla. Just nu har jag så kul i Viby IF att mitt pris vida överstiger mitt marknadsvärde. Så den som vill att jag ska byta klubb får hosta upp mer än 1,5 l Coca-cola, en kebabpizza och en ny träningsoverall. Vad sedan Viby IF vill ha för mig kan knappast överstiga det. ;)

//Johansen

8 kommentarer:

  1. Om du lämnar viby, så lovar jag att jag ger dig allt det där och lite till! :)

    SvaraRadera
  2. Enda sättet för dig att komma närmare startelvan. ;)

    Tyvärr kan inte Viby IF göra sig av med dig eftersom de får en ansenlig summa pengar av Försäkringskassan för att vi ska ta hand om dig. ;)

    SvaraRadera
  3. Maldini i Milan, dont forget.
    allt bra med er på andra sidan? ses på söndag. puss.

    SvaraRadera
  4. btw # = O

    SvaraRadera
  5. Se upp med klubbkänslan!! Ni har minst en väldigt dyr spelare (svarta pengar så klart)

    SvaraRadera
  6. Eller hur!

    Kvalificerat skitsnack! Finns ingen som helst sanning bakom det. Skulle vara intressant att veta vem du tror vara så tongivande att de förtjänar betalt.

    Sedan är det en annan femma om en spelare säger att han har betalt för att imponera. Det vore inte första gången, kanske första i Viby IF, något sådant har aldrig nått mina öron.

    SvaraRadera
  7. Håller med Johansen med tillägg.
    Det finns en "stolthet" i truppen att vi gör något tillsammans, utan att någon har ersättning för det.
    Anonym får komma med något annat som kan skapa turbulens. :)

    SvaraRadera

Keep it clean!