fredag 25 februari 2011

Talang?

När Amar inte käkar på jobbet så får det bli en burgare!

Börjar med att gratulera Andreas Kardum till sin dotter. Han följer sin förebild och börjar med en dotter skulle dock vilja se att han även skaffar tvillingar. ;)

Mikael Brorsson
besökte Internet häromdagen för att gratulera den nyblivna pappan Andreas Kardum på vibyif.com. Det finns bara en som är mer skygg och det är Erik Karlsson.

Sedan är det många som är nyfikna på Andrée Melanders förehavanden. Enligt uppgift kunde han inte träna igår för att flickvännen kom på besök. Han lovade dock Grandmaster Pete att bedriva egen träning. Bloggen vet att det finns ett allmänintresse kring Andrées "egen träning" så om du läser detta Andrée så kommentera gärna, så detaljrikt som möjligt tack. ;)

Nu vill jag se Oscar Hall visa det han gör på träning i match. Det sättet han snor bollen av Marcus Ymsén och oss andra är sjukt. Han får den nästan alltid med sig och hinner samtidigt trycka personen till marken utan att det är ojuste.

Match på lördag kl. 15 mot Önnestad på konstgräset i stan. Önnestad vann sin första match med 8-0 mot Linderöd. Är inte de seriekonkurrenter? Även om det skulle vara så att Linderöd var dåliga i den matchen så är ändå åtta mål respekt. Det är bara att komma förberedd.

Don Juan de Dagge, Österlövs keeper, som jag skrev att jag träffade senast. Han fick tydligen en "karatespark" i huvudet av en Rinkabyspelare och fick uppsöka akuten. Tydligen så fick han dobbarna i ansiktet. Det fina med historien är att Rinkabyspelare ringde och bad om ursäkt. Cred!

För övrigt så spelade "Portugisen" i Real Rinkaby men han var inget att hänga i julgranen. Ingen talang alltså.

En annan som enligt uppgift var talang när han var yngre var Andreas Kardum. Kan inte hjälpa det men de kan inte ha menat fotbollstalang utan något av nedanstående. En av dem passar i alla fall ganska bra.


Bara klicka på play-knappen!





Och sen till fräckisen, eller fräckis och fräckis, snarare kategorin blondinskämt.

En blondin ringer till sin pojkvän och säger:
”Kan du komma över och hjälpa mig. Jag har ett jättepussel. Och jag
kan för mitt liv inte komma på hur jag ska göra.”
Hennes pojkvän frågar: ”Vad ska det bli när det är färdigt då?”
Blondinen säger: ”Enligt bilden på lådan så ska det bli en tupp”
Pojkvännen bestämmer sig för att gå över och hjälpa henne.
Hon släpper in honom och visar honom alla pusselbitarna på bordet.
Han tittar på bitarna en stund.
Sen tittar han på lådan.
Sen säger han:
”För det första, det spelar ingen roll vad vi gör. Vi kommer aldrig
att kunna sätta ihop de här bitarna till något som liknar en tupp.”
Han tar hennes hand och fortsätter:
”Nu tar vi en kopp kaffe och sen…” Han suckar. ”… sen
stoppar vi tillbaka alla Corn Flakes i lådan igen.”


Trevlig helg!
//Johansen

4 kommentarer:

  1. Tack för gratulationen :)
    Och nej, hade inte tänkt följa dina fotspår med att få tvillingar ;)

    Kötta nu över Önnestad på lördag, trots att jag inte är med ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har ju 4 inlägg på 4 månader. Tycker nästan att jag är överaktiv!

    // Brorsson

    SvaraRadera
  3. @Kardum

    Om vi "köttar över" Önnestad blir det TACK VARE att du inte är med....

    Hur går föräldralivet? Har hon lärt dig något än ?

    SvaraRadera
  4. Jag är något trött idag måste jag erkänna. Vad gäller "egen träningen" låter jag er fantasi bestämma vad det kan innebära! ;) Ha su kul i era huvud! :)

    SvaraRadera

Keep it clean!