tisdag 15 februari 2011

När helvetet fryser!

Någon annan som tyckt det varit ovanligt kallt idag? Promenerade lite från bussen till jobbet idag vid lunchtid. Resultat...tappade helt känseln i ansiktet. Det kändes som jag fått dubbelsidig stroke eller något. Jag blev lite nyfiken så jag tog reda på hur kallt det egentligen blev i blåsten. Enligt mina uträkningar* så var den upplevda temperaturen -12 grader Celsius och inte de -3 grader som kvicksilvret visade.

Det ska bli intressant att träna ikväll och såvida inte temperaturen sjunker under -3 och vindstyrkan stannar vid 13 m/s så kan vi räkna med ett upplevt gradantal på cirka -12 grader Celsius.

Härligt att träna!

*Kontrollräkna gärna. Jag har bara räknat en gång.

//Johansen

3 kommentarer:

  1. Löjligt att träna när de är så kallt

    SvaraRadera
  2. Stämmer nog. -2/-3 kan kännas som -10 i kvällens vind. Och jag som körde upp till Manchester i fredags - då var det +13 grader på eftermiddagen.

    Finns ingenting bra med att vara så här kallt och blåsigt. Men det är viktigt att man inte tappar bort den konditionen som vi har byggt upp hittills!!! Se till att ni har varma kläder ikväll.

    SvaraRadera
  3. Har Kardum räknat ut det ?

    Jag vill att han räknar på hur kallt det känns om det är -5,76 grader C

    SvaraRadera

Keep it clean!