onsdag 9 februari 2011

Lite fotboll och sen.....golf!?!

Ingen träning igår. Strömmen kom visserligen igång nästan prick kl. 21 igår kväll på Maxilandia men det var ju inte lätt att veta. Det hindrade inte undertecknad från att köra lite "kyckling vinge moves", blandade småhopp, armhävningar de luxe och sittups allt till tonerna av Bee Gees discohit "Stayin' Alive".

Nu hoppas jag inte förstört Kadri Bucollis chanser till ett kontrakt med Åsum genom att skriva att han inte är en "träningsnarkoman". Det finns en enkel lösning. Vill ni öka hans träningsdeltagande så är det bara att höja lönen, då får ni säkert den division 4 spelare ni söker.

Jag har hittills hållit mig borta från den sport som när jag var liten kallades för Moderatbandy. Jag pratar om Golf, denna religion. Är du inte biten så är golfsändningar och golfsnack lika roligt som att läsa......Dagens Industri.

Därmed inte sagt att golf kan vara roligt.



Det var en präst som tyckte mycket om att spela golf. Det var perfekt golfväder denna söndag och han kände att han verkligen ville gå en runda. Han ringer därför en kollega och ber honom ta hans predikan för att han var sjuk. Prästen åker iväg till en golfbanna flera mil bort för att ingen ska känna igen honom. Självklart sitter Gud och S:t Per uppe i himlen och tittar ner på prästen, och kommer överens om att han måste straffas för detta. Gud låter prästen slå Hole-in-one. Men det där var väl inget straff säger S:t Per. Gud svarar: Joho då, vem ska han tala om det där för?

//Johansen

1 kommentar:

  1. Kadri tränar när jobbet tillåter. Det får man acceptera. Han sköter sig bra.

    SvaraRadera

Keep it clean!