måndag 21 februari 2011

Helgen som gick!

Kunde varit undertecknad? ;)

Match igår. Vädret var kanon, var lite skeptisk då det var -13 tidigt på morgonen. Viby IF vann med 5-0 mot Venestad IF. Det kunde ärligt talat blivit bra mycket fler mål. Alla spelare fick spela lika mycket. Enigt en kommentar i Venestad IF:s gästbok så kommer vi få svårt i femman. Jag vet inte vad som menas med det riktigt. Det var närmare 6-0, 7-0, 8-0 än 5-1. Fler mål ska det väl inte skilja mellan sexan och femman i en träningsmatch? Då antar jag att Venestad får det svårt i sexan i så fall eller.

Själv så gjorde jag ingen bra match. En ful eftersläng som renderade i gult kort. Helt riktigt! Hur tänkte jag där? Petade ut bollen med stödjebenet när jag skulle slå ett inlägg. Måste sett sjukt kul ut. Snacka om att göra det lätt för motståndarna. Mina bästa insatser under matchen var att så fort tillfälle gavs passa Davvan Alves som bombade in snygga inlägg.

Ville gärna spela sista halvtimmen. Venestad kom inte ens över halva plan då. Sprang inte hem eller något. De hade hängt med i knappa 60 minuter men sedan tog deras ork slut. Jag fick nöja mig med att sitta med Ymne, Slipsen, Martin, Micke på bänken och avnjuta Vibys dominans sista halvtimmen, i strålande solsken.

Någon skrev för övrigt med signaturen "Viby Bloggen" i deras gästbok. Hatar särskrivning! Brun hårig sjuk sköterska suktar efter skum tomte! Typ!

Nicholas Harrison gjorde mål för Wä och som jag skrev på facebook, vi har lärt han allt vi kan! ;) Kul för Nico, vi gläds med honom.

Orkar inte skriva mer...kommentarer på det.

//Johansen

4 kommentarer:

  1. Ja, det var sannerligen närmare 10-0 än 5-1.
    Tror dock att Venestad blir ett OK div 6 lag.

    SvaraRadera
  2. Jag satt också på bänken med dig fast du kanske inte räknar med mig... ;)

    SvaraRadera
  3. Jag ska fan fortsätta utelämna folk. Det verkar generera kommentarer. ;) Sorry Davvan!

    SvaraRadera
  4. Nja vi gjorde ju ett :) dock bortdömt...

    Tror han i gästboken syftade på att det saknades en hel del folk i Venestad och att ni hamnat i den tuffare femman. För övrigt blir Venestad ett lag som kämpar om att stanna i sexan :)

    SvaraRadera

Keep it clean!