måndag 13 februari 2012

2012 Del 2: Intervju med ett nyförvärv


En kille i HIF-mössa och Jonas Mårtensson.

Välkommen Jonas till Vibybloggen och Viby IF.
Inleder med klassikern ”Hur känns det?”
Som om man hade något val..

Fullständigt namn: Per Jonas Mikael Mårtensson
Ålder: 26
Familj: Sambo Anneli och dottern Bella
Yrke: Styckare på Scan
Fritid: Om där finns någon efter sambons ”att göra lista” så blir det familj, vänner och soffan
Klubbar du spelat i: Wä IF, Ovesholms IF, Tollarps IF, Linderöds IF, Åsums BK
Favoritklubb: Helsingborgs IF och Manchester United
Favorithemsida:  Aftonbladets Sportsidor och nu Vibybloggen
Favoritlåt: Den som går på Bandit när jag lyssnar
Förebild: Henrik Larsson, David Beckham, två av världens bästa.
Bästa film: Remember The Titans eller Law Abiding Citizen
Bästa bok: Bröderna Lejonhjärta, då det är den enda hela bok jag läst ut

Nu har vi en liten klick av spelare från Åsums BK, är det någon mer från Åsum som du tycker kan lämna och gå till Viby? (Motivera kort, om du vill) 
Robin Winberg, en liten men duktig spelare som passat in i Viby både på plan och på festerna

Berätta varför du valde du Viby IF? 
Mattias Stedt tjatade på mig i somras men då sa jag till han att om ni trillar ner i div. 6 tills nästa år så kommer jag, och på den banan är det.

Är det någon/några i truppen som du känner/känner igen sedan tidigare? 
Stedt, Amar, Ek. Sen är där ju några till som man vetat till namnet och mött några gånger.

Berätta något pinsamt om någon/några av ovanstående nämnda personer? 
Jag, denna personen och två till var på skidsemester och bestämde oss för att gå ut en kväll, så vi gick till ett diskotek och satt och drack lite, sen gick han och önskade en låt som var Holly Dolly. När sen denna låt började spela så försvann alla från dansgolvet och han gick upp där själv och dansade medans alla bara stod och skrattade och pekade på honom och de som var med skrattade mest och pekande mest. Men ett lite plus ska han ha för han stod där själv hela låten och dansade. Vi kan ta en till om denna person när jag ändå håller på. Han ringde mig på kvällen och undrade om jag kunde komma på en förfest han var på, jag sa ja men att jag kommer lite senare. När jag kom fram hittade jag honom i en buske nästan helt nerspydd, så jag tog upp honom till förfesten och så duschade vi av honom och bytte hans nerspydda tröja till en gammal gammal gruströja som var helt urtvättad och blek. Sen stack vi till CLASS, gick rundor där inne och han trodde att han var hur snygg som helst.. Jag ska skriva en hel bok om hans liv sen..

Vad kan du bidra med i Viby IF? 
Roliga kommentarer och tyngd kanske

Vem/vilka i Viby IF har gjort störst intryck på dig sedan du började i Viby IF? 
Det måste vara Oscar, denna stor klumpiga sak. Att alltid få med sig bollen kan inte vara tur hela tiden. Eller????

Vilka är dina lokala favoritlag? 
Inga, tycker inte om lokal fotboll förutom det lag jag spelar i
Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare? 
Mina starka sidor är stark i kroppen och läsa spelet, Svaga sidor är tyngden och kondisen eller som min pappa hade sagt baktung.

Vilken världsspelare inom fotbollen skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?  
Den som är lite små fett så det blir en blanding av Ronaldinho och Ronaldo den äldre kroppsmässigt. Sen fotbollsmässigt som Berbatov.

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv? 
Vet i fan.. Men det jag vet är att det skulle vara en komiker så Jim Carrey eller en actionkille så Gerard Butler.

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med respektive mot?
Jerry Cederholm i båda speciellt när det var lite blöt i gräset. Han kunde komma med dubbarna i punghöjd hela tiden.

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med respektive mot? 
Med Sebastian Sivertsson i Tollarp, Mot Mats Lilienberg i Höör IS

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft? 
Bästa måste vara Rikard Andersson i Tollarp, Sämsta lätt Anders Haak Tollarp

Ditt starkaste fotbollsminne? 
Har två. 1: Som 13-14 åring fick gå in i omklädningsrummet på Olympia och träffa alla spelarna i Helsingborg innan dem skulle värma upp inför match. 2: På gymnasiet fixade en lärare att vi fick åka till Olympia och träna med Helsingborgs A-lag, det var precis när Henrik Larsson kommit hem, sen att man blev tunnlade av Henke är en annan historia.

Vilken färg föredrar du att ha på träningskläderna? (Rasmus gillar blått, Gno gillar röd-svart randigt!!!)
Helt vita ställ, helt röda ställ eller röd vita ställ.

Vad säger du om/till folk som använder överdrivet mycket hårspray?
Antingen är man gay, en kärring eller försöker få håret att täcka flinten.

Har du sålt något på blocket och i så fall vad?
Ett badrums skåp för 150 kr och när köparen kom ville han prutta men jag sa nej och nej och nej, tillslut orkade jag inte mer med han så jag fick ge mig och han fick det för 145 kr och då fick jag växla en tia. Nämner ej ras.

Nämn något du ångrar? 
Det är så mycket så det hade kunnat bli en roman

Nämn tre personer som du INTE skulle ta med dig till en öde ö? 
Göran Persson, Fredrik Reinfelt, Gudrun Schyman det finns inget värre än politik

Berätta något inte många vet om dig? 
Har inga hemligheter… Så alla vet allt, tror jag..

Vilken fråga har jag missat? I så fall ställ den och svara på den själv. 
Vad tycker du om tränaren i Viby?? Han har bra träningar men detta jävla springandet utan boll är förjävla tråkigt.. Kom på något annat.. (haha) Annars ingen..

Vilka är dina intryck av Vibybloggen? 
Riktigt bra och rolig. Många kloka inlägg..
Snabbis! Fetstila ditt val.

Kroat eller Polack
Britt eller Italienare
Svarta (old school) fotbollsskor eller Trendiga fotbollsskor i all världens färger
Frälsaren eller Slangen
Jörgen eller Kardum
Röd eller Grön
Zlatan eller Pelé
Dansk skalle eller Tacka domaren

Tack för att du tog dig tid! Välkommen till Viby IF och lycka till.

//Johansen

8 kommentarer:

  1. Välkommen Jonas....

    Skönt med en intervju som inte nämner mitt namn :)

    SvaraRadera
  2. Betalade du blocket-köparen en 5a för att han inte skulle prutta ? O_o

    SvaraRadera
  3. "Vad säger du om/till folk som använder överdrivet mycket hårspray?
    Antingen är man gay, en kärring eller försöker få håret att täcka flinten."

    Grattis på födelsedagen Almborg! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur man inte använder överdrivet med hårspray!!!

      Radera
  4. Har Pete tackat nej till alla nyförvärv som inte håller på United? Tur att Martin inte är ny då ;-)

    SvaraRadera
  5. Ojoj!
    Det blev ännu bättre denna gången! Två segrar i snabbisarna! :)

    Tack Jonas!

    Kul o bra intervju btw :)

    SvaraRadera
  6. Får nog plocka fram Jörgen-tråden igen så nyförvärven vet vad de väljer mellan...

    SvaraRadera

Keep it clean!