fredag 10 februari 2012

Freeeeedag!

Söt, sötare, Oscar Hall!
Ny intervju på gång. Den kommer på måndag. Måste säga att jag blev lite överraskad över att Tomas Serbàn var 30 år fyllda. I intervjun ger han ett yngre intryck, lite som Iggy Pop. Tomas får för övrigt Björn Ranelid att framstå som blyg. Tomas can talk the talk but can he walk the walk? Fortsättning följer...

Imponerande att så många som 21 stycken tränade i tisdags. Kvicksilvret stod på -11 när träningen var slut, då klev ett färre antal juniorlagsspelare från Åsums BK på planen för att påbörja sin träning.

Något som är ännu mera imponerande är att Thomas Hannjö gick på spelordningsmötet för B-laget samtidigt som frugan hans gick på Viby IF:s årsmöte.

Lite nyfiken på de spelare som inte tränar men som inte heller har tid med att gå på ett spelordningsmöte för föreningens räkning. "Fråga inte vad din förening kan göra för dig utan vad du kan göra för din förening"

Har ni missat Remi Gaillard på Youtube så är det dags att kolla upp honom.  Dolda kameran meets Jimmy Jumps typ. Min favorit är nog Rocky längst ner. Kolla killen som han snor drickan av i slutet.






Spinningen igår var säkert nyttig för kroppen men ack så tråkig. Springer hellre milen utan problem. Det som dock gör det hela uthärdligt är att vi var ett bra gäng och bara det peppar. Sedan är känslan efteråt oslagbar. Noterbart för gårdagen är att Sven-Arne Ström, 74 år, nu passerat ett flertal Vibyspelare i träningsstatistiken bara genom att delta på våra träningar på Friskis. Slangens pappa, Jörgen Svensson-Dahl, deltog för första gången och gick därmed förbi sin son i träningsstatistiken för 2012. De äldre dominerar! Och då har jag inte ens nämnt Coach Pete.

Jag måste ju säga att Johan "Gno" Grönkvist var otroligt talför trots en nyligen avklarad lunginflammation och ett spinningpass på 70 minuter. Överraskad...nej! Ett riktigt konditionsmirakel!

BTW! Frälsaren har nu tränat tre gånger på raken ända sedan inlägget gjordes. Bloggens makt är stor! ;)

På måndag kommer som sagt nästa intervju med ännu ett nyförvärv.

Tills dess kan ni maila frågor till mig som ska finna med i en intervju till "The man himself", Coach Peter Harrison. Hjälp mig att ställa honom mot väggen. ;)

Jag har inte glömt fräckisen...ännu en sann sådan!?

En försäljare kom till Kristianstad för att ta in på hotell men alla var dessvärre fulla. Så försäljaren fick rådet att i stället försöka på vandrarhemmet på Challan vilket ibland saknade gäster och dessutom var mycket billigare. Försäljaren knackade på på vandrarhemmet och där öppnade en kvinna, som var känd i trakten för sina starka sexlustar.
 - Jodå här finns plats, och vad är du resande i då?
 - I sexhjälpmedel. Svarade försäljaren lite förläget.
 - Jasså, får jag titta lite.
 - Det går för sig. Svarade försäljaren. Han vecklade upp väskan och visade allt han hade.
 Efter en stunds tittande undrade kvinnan:
 - Kan jag inte få ta en av dina grejor istället för rumshyran?
 - Det går bra, det är bara att välja.
 - Jag tar då den där med mörk topp på. Sa hon med förtjusning.
 - Nej för helvete den får du inte, det är ju min kaffetermos.

 //Johansen

10 kommentarer:

  1. Mycket kul läsning :)) förstår att du inte skrev om petes utspel mitt under passet för det lär få en egen spallt(?) i kbladet idag ;)
    Go Sven-Arne! GO viby!!

    SvaraRadera
  2. Kristian, "Springer hellre milen" är enkelt att fixa. Vi tar ett träningspass i mars!

    SvaraRadera
  3. Johansen kan springa milen själv! :)

    SvaraRadera
  4. men för fan Johansen... Hela jäkla inlägget är ju YouTube. Vad har vi sagt om det !!!!

    SvaraRadera
  5. Du ska inte klaga ditt LFC-psycho! Förra inlägget läste du inte förrän du kom hem ju så jag tänkte skit i Martin. ;)

    SvaraRadera
  6. Fan va kul att se Thomas i en matchtrupp igen :-)

    SvaraRadera
  7. Undrar om Hannjö är lika målfarlig som Jönsson

    SvaraRadera
  8. Mål direkt av Thomas. Riktigt bra nyförvärv!!

    SvaraRadera

Keep it clean!