fredag 3 februari 2012

Frälsarfredag!

Jag och Kjellman i Rio de Janeiro 2006
Han hörde era böner! Halleluja! Igår så dök Marcus "Frälsaren" Kjellman upp på cirkelträningspasset på Friskis. Det var fel dag att glömma mobilen på ungarnas dagis...förlåt förskola annars hade jag förevigat tillfället. Men jag har på känn att det kan komma fler tillfällen. Jag har saknat hans uppenbarelse.

Andrée Melander fullföljde passet denna gången. Det fick räcka som skräll att det var han som vek ner sig förra veckan. Händer typ aldrig att han ger sig. Pumpa Melander!

Friskis var för övrigt fullt av arbetskamrater och Vibymänniskor. Jörgen Svensson-Dahl var där, a.k.a "SnyggeJygge" eller mer känd som "Slangens pappa". Jag tyckte han sa att han ska vara med på ett av våra pass nästa gång. Greger Andersson var också där och är även han välkommen. Får se om han tar utmaningen.

Jag tänker inte skriva om Fotbollstragedin i Egypten för den handlar egentligen om allt annat än fotboll. En tragedi skapad av mycket sjuka människor!

På söndag möter Viby IF Sölvesborgs United. Vet inte så mycket om laget men kan berätta att de har en sida full med skämt och fräckisar kallad "Margans skämt". Tyvärr är flera "skämt" ganska grovt rasistiska och inte ens roliga. (Det värsta i min mening hittar du i v.41) Tänker inte återge dem. Sådana skämt kommer ni ALDRIG att se på denna bloggen eller för den delen höra mig dra i omklädningsrummet. Någon gräns får man ha! Hur som helst så tycker jag inte de passar på en idrottsförenings hemsida.

Nu kommer väl någon att påpeka att jag skrev "jävla eskimå" i förrförra inlägget.

Fick förresten ett mejl från nyförvärvet Pär Peper där han skrev "Jag har knappt kollat min mail så jag har missat detta. Här kommer iaf svaren för min del! // Pär". Inte snabbast på plan men snabbast att svara. Problemet är bara att han glömde bifoga bilagan. En klassiker!

Så jag väntar fortfarande på svar från någon av de 6 nyförvärven.

Micke Sjöberg tyckte jag skulle ta en diktafon till träningen. :D Någonstans får man ju dra gränsen. Klarade Andreas Kardum fixa det när han var nyförvärv så borde den skaran fixa det.
Veckans fräckis tycker jag håller sig inom gränsen. Så tycker min finskfödda kollega med.

Finskt graviditetstest!
Stick upp en flaska Finlandia i hufsatufsa och vänta en stund, dra sedan ut flaskan. Har innehållet minskat, så är det folk där inne!!!

TGIF! Nu är det snart helg! Kommentera lite!

//Johansen

11 kommentarer:

  1. När Bloggen kallar då rättar man in sig i ledet... Tack alla:)

    SvaraRadera
  2. Gött o se Kjelle tillbaka!!

    För övrigt väldigt skoj att se så många på plats igår

    SvaraRadera
  3. Håll i detta nu Kjelle!! :)

    Och Johansen....Du skrev "Jävla eskimå" i förrförra inlägget, så du ska inte snacka om rasism!

    SvaraRadera
  4. @Kardum: Det var du som var någon! Jag som alltid trott att du var ingen. ;)

    Jag ber om ursäkt om jag förolämpat någon eskimå. Kraftutrycket "jävla" var egentligen riktat mot det kalla vädret. Även solen har flcäkar! ;)

    SvaraRadera
  5. Hm på tal om saknade spelare, vart är Henke??

    SvaraRadera
  6. Tur Frälsaren är igång igen. Tror inte mina knä hade klarat fler dagar med ihållande bönestunder!!

    SvaraRadera
  7. glömde en sak om träningen. Johansen simmade!!!! (träningsläger Danmark....)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var väl tvungen. Alla kan inte gå på vatten som dig ;-)

      Radera
  8. Jag kommer ikväll på spinning Får jag det?

    /Jörgen

    SvaraRadera

Keep it clean!