fredag 17 februari 2012

Gästblogg: Fredag med Wikhoff



Vibybloggen !  Allas kära Vibyblogg!

Idag har jag, Wikhoff, fått den stora äran att få vara gästbloggare!
Det är en ära för mig som nystartad bloggare att få gästa en såhär pass etablerad blogg! Så ett stort tack till vibybloggens konung Kristian Johansen !
Mitt område om man kan kalla det så, är att i dom flesta fall handlar det om musik!
Så igår på Viby IFs cirkelgymspass så kom jag på hur jag  verkligen kan hata musik!
 Vi tränade varje station i 45 sekunder (tror jag att det var). Jag såg en klar och tydlig förändring från glädje till missnöje! Musik för mig, ska göra en glad, men så var inte fallet igår! Jag va’ bara lycklig över att höra musik i 135 sekunder, sen ville jag bara gå fram och slå sönder stereon! Det är inte lätt att vara överviktig och träna med musik, man flyger ju inte direkt fram och då blir musiken en belastning! Som en plåga, som en mygga i närheten när man sover!  Men mitt i detta totala missnöje så kämpade man på! Det ska alla ha cred för, ni kämpa på riktigt bra! Men ni ska bara veta hur det är att vara överviktig!
Jag fann då vid vissa tillfällen mitt i denna gråskala att vissa personer i Viby IF har riktigt roliga sätt att uttryck sin smärta! Vissa dansade bort smärtan, som ex Oskar ” The Dancing Queen” Hall ! Vissa sjöng bort det som ex Andreas ” Singstar” Kardum! Vissa skuttade iväg den på stationen ”snabba fötter” , Pete ”Lille-Skutt” Harrison! Ja, ni fattar! Listan kan bli lång! Men sist men inte minst? Grundaren av denna bloggen, Kristian ” Stoneface” Johansen! Han yppade inte en enda känsla, antingen är det rutin eller så tjuvtränar han hemma!

 Sen för att inte få detta i ryggen så kan jag ju själv kommentera mig som Johan ” Det döda trädet” Wikström, jag har hopp om att varje vår kunna blomma ut under försäsongerna, men det har vi ju sett tydliga spår av att här finns ju inte ett enda jävla löv!

Sen när jag ändå är här och skriver så kan jag ställa mig själv en fråga!
Om jag hade hamnat i ett barslagsmål och jag hade fått välja 3 personer  från Viby IF som skulle vara mina sidekicks vilka hade dessa varit?
Jag valde :
Martin Karlsson  - När han skriker till, då slocknar solen!
Stevan Maksimovic – Har fått för mig att han kan göra stenar till grus med tankekraft!
Sen till sist väljer jag :
Jakob Österberg  aka Puss in Boots- Han är helt enkelt för söt för att någon skulle kunna vilja han illa !


Jag har blivit tilldelad att presentera den omtalade och omtyckta Fredags-Fräckisen, så ja vad väntar vi på, här med presenterar Wikhoff, FREDAGSFRÄCKISEN :


En mycket generad kille går in på en bar och ser en snygg kvinna som sitter vid bardisken.
Efter att ha samlat mod en hel timme går han fram till henne och frågar med skakande stämma:
- Öh.. du har väl inte lust att snacka lite?
Efter ett ögonblicks tystnad skriker hon:
- NEJ, jag vill INTE knulla med dig!
Alla i baren stirrar nu på dom och killen blir totalt röd i ansiktet. Killen smyger tillbaka till sin plats. Efter ett par minuter går kvinnan över till honom och ursäktar sig. Hon ler och säger:
 - Du förstår, jag studerar psykologi, och håller på att samla stoft till min speciella avhandling, som handlar om hur folk tacklar pinsamma situationer.

Det blir tyst.........
 Mannen rör inte en min, men sen så  ropar han så högt han kan:
- 2.000 kr.! Du måste vara sinnessjuk!


Med detta så tackar jag för mig med att erbjuda en låtlista på festmusik inför helgen, ni hittar den på Spotify, följ länk Wikhoff's Helgmusik ! Skulle ni vilja veta mer av mig och min blogg så hittar ni den på http://wikhoffsljud.blogg.se/ .

Tack så mycket Kristian för att jag fick gästblogga hos dig och nu önskar jag dig och alla andra EN RIKTIGT RIKTIGT TREVLIG HELG!

MvH Wikhoff

8 kommentarer:

  1. Nu fattas bara jemn så är vi riktigt långt ner i träsket..
    Haha nä, kul initiativ. Kanake skulle turen gå vidare till Albin "rödvinet" ekvall nästa fredag. Han har kanske något kul att berätta, samt att vi kan ju hoppas på lite stavfel :D
    Tack wikhof mycket bra!!! :) (tror jag, slutade läsa efter halva..) haha skojade igen.. Eller? :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha Gillar nedtryckandet av dig själv ;)
    Bra jobb på cirkelgympasset idag, och bra jobb här på bloggen! :)

    Ha en bra helg i götet, både Johansen och Wikhoff;)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Lycka till imorgon. Johan får gästblogga fler gånger. Riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Kanon Johan....
    Kul !!!

    VA FAN MENAR DU MED ATT JAG SKRIKER HELA TIDEN ???

    SvaraRadera
  5. Kommenterar enbart för att jag är rädd att få urinvägsinfektion annars...

    SvaraRadera
  6. haha klockren fråga:

    Om jag hade hamnat i ett barslagsmål och jag hade fått välja 3 personer från Viby IF som skulle vara mina sidekicks vilka hade dessa varit?

    Johansen uppdatera ditt frågeformulär!!

    SvaraRadera
  7. Kul att ni tyckte att det var roligt att läsa! Ska säga er att det var jävligt kul att skriva också! :)

    haha, ibland Martin, så kan man höra din röst! Fråga mig inte varför ;)

    Tackar för det Kardum, och tack än en gång Johansen! Var riktigt kul att få gästblogga! Lycka till på matchen imorgon!

    SvaraRadera

Keep it clean!