fredag 24 februari 2012

Äntligen...fredag!

A-laget!?! Simon, Davvan och Affe.
Dubbla känslor angående denna fredagen eftersom det innebär att sportlovet snart är slut. Torsdagsträningen tog hårt. Två varv cirkelgym och en halvtimmes spinning tog musten ur mig. Andra verkade dock mycket piggare. Till dem har jag valt publicera en bild nedan. Ni vet nog inte vad den föreställer men det är det reglaget som instruktören pratar om att ni ska använda för att ÖKA belastningen.
Simon och Amar, den rosa ratten reglerar motståndet.
Match imorgon mot Önnestad sedan fest på kvällen. Jag rekommenderar alla som är lika seg i benen som jag att röra på sig lite idag och få bort allt "slask" i benen speciellt om man ska spela match imorgon.

Stevan "Maxi" Maksimovic såg ovanligt fräsch ut efter spinningpasset. Tydligen så var Stevan med i ett cyklande hemvärn när han bodde nere på Balkan. 
Maxi?
Imponerande var att Mikael Brorsson chockade alla genom att dyka upp och sedan fullfölja. Gammal är gubben men inte så gammal. ;)

Jörgen Svensson-Dahl såg pigg ut och kanske en comeback är på gång. ;)

Coach Pete är sannerligen en energizer bunny.

P dök upp och övervakade en stund. Ville väl försäkra sig om att truppen höll hög klass. Vilket den gör.

Annars så var gårdagens stora händelse inte att det föddes en prinsessa utan att Simon Hurtig ÄNTLIGEN skickade in sin intervju. Mina känslor är "all over the place". Den publiceras på söndag, utmärkt bakis och skakis läsning. 

Ännu en sann fräckis!

En kyltekniker i Kristianstad, som heter Kalle, kallades till en lägenhet på Söder för att reparera ett kylskåp. Han blev glatt överraskad över att finna lägenheten befolkad av en ytterligt attraktiv och välsvarvad ung dam. Allt eftersom eftermiddagen gick lärde de två känna varann bättre och bättre. Vid halvsex tiden stördes övningarna i sovrummet av en telefonsignal. När kvinnan lagt på förklarade hon: - Det var min man. Han är på väg hem nu, men han ska tillbaka till kontoret vid åttatiden. Du kan väl komma tillbaka då, så kan vi fortsätta där vi slutade. Kalle, som minsann var fackföreningsansluten, utbrast förfärad: - Vad då? Komma tillbaka på min fritid??

//Johansen

3 kommentarer:

  1. Kan ju lova bloggerskan om han(hon) suttit på min cykel hade du inte ens klarat av att trampa runt ;) börjar ju komma i form!!!!

    Ses i morgon!

    SvaraRadera
  2. Skulle egentligen nämnt Gno, men han myglar alltid så det är inte lika roligt. Han lekte förståndshandikappad vid varenda station på cirkelgymet bara för att tiden skulle gå. ;)

    SvaraRadera
  3. så det är den lilla rackarns ratten som reglerar motståndet. men om man har vridit den så lång som det går till höger och det fortfarande inte är jobbigt, vad ska man göra då? sätta vikter på bena eller? jag börjar få för stor självförtroende när det gäller spinning! skönt att det snart är över. =)/ Simon Hurtig

    SvaraRadera

Keep it clean!