söndag 13 september 2015

Ett par ord med Coach Pete.


Välkommen tillbaka till Vibybloggen Coach Pete. Tyckte det var läge för en andra intervju. Den förra läser ni här. Inleder även denna gång med klassikern ”Hur känns det?”  
Väldigt positivt just nu. Kan bli ännu bättre. 

Vad fick dig att återvända till Viby IF? 
Det sista året i  IF upplevde jag som starkt negativt på alla nivåer och jag började fundera över hur jag skulle göraSamtidigt träffade jag Magnus Persson en dag på en ungdomsmatch och vi pratade lite och tanken började växa fram. Ola Persson tog kontakt och var väldigt positiv som alltid. Trevligt att Viby ville ha tillbaka mig! 
Pete i Wä IF:s tröja.

Dina tankar om säsongen hittills? Framgångsfaktorer? Hinder och möjligheter? 
Med tre omgångar kvar kan jag lugnt tycka att det har varit en lyckad säsong. En bred trupp med många duktiga fotbollsspelare som gör att vi kan spela boll som det ska spelas  https://www.youtube.com/watch?v=v7hEqCdAwjs . Samtidigt har alla gjort sitt jobb på planen när det har behövts. Men jag vill gärna se att folk tränar lite oftare och tittar på matchlistan innan man bokar sina semestrar!!! 

Vilket lag tar fjärdeplatsen i serien och varför? 
Nu är det mellan ett tufft spelande Djurröd och oförutsägbart G Köpinge. Trodde faktiskt att Skepparslöv skulle klara sig bäst men då försvann Nordgren-Nyman-Ström-Cheung några matcher igen. Om Köpinge slår Skepparslöv kommer de fyra annars blir det Djurröd.

Vilket lag utanför topp 6 har imponerat mest i mötena mot oss? 
Strömsborg fotbollsmässigt eftersom de har en del duktiga spelare. Bjärlöv annars eftersom de orkade fortsätta spela mot oss utan att bli gnälliga. 

Vilken spelare saknar du i truppen som spelade senast du tränade Viby IF? 
Oscar Hall, Jakob Österberg och Marcus Ymsén. 

Önskevärvningar nästa säsong? 
Först och främst gäller det att behålla truppen som vi har med många duktiga ungdomar på väg upp. Sedan har jag tre/fyra namn men det är hemligt just nu.  

Vilken fråga har jag missat denna gången
Vad satsar de på nästa säsong… 
Bild 

Daniel Starnäs och Nils Ekström - Synchronised swimming 
Stevan Maksimovic och Jonas Mårtensson - Extreme ironing 
Bröderna Johansson - Chess boxing 
Kristian Johansen och Christian Nilsson - Caber tossing 
Marcus Almborg och Thomas Hannjö - Wife carrying 


Vibybloggen tackar Coach Pete för intervjun speciellt den sista av Pete tillagda frågan och svar.

 //Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!