söndag 20 september 2015

Seriesegrare!

Äntligen!

Efter ett antal avancemang via kval med Viby IF genom åren så fick man till slut vara med om att vinna en serie. Aldrig har jag varit med om ett sådant "flow" en serie igenom. Att jag inte varit med om att ens tappa poäng på en hel säsong är för mig helt unikt. På grund av skada så spelade jag inte i förlustmatchen mot Skepparslöv och i likamatchen mot Gärds Köpinge var jag avstängd. Jag missade ett par matcher till men där kunde Viby faktiskt vinna utan mig. ;)

Visst nu är det en match kvar men det får bli som det blir om sviten bryts. Vi har vunnit serien och det är det som räknas.

Varför vann vi serien?
1. Vi är ett lag! Klyschigt men sant! Alla ställde upp för varandra. Alla underordnade sig i kollektivet.
2. Fullt med matchvinnare. Vi var inte beroende av EN målskytt. När någons bössa klickade klev någon annan fram.
3. Starnäs! Du vinner ingen serie om inte målvakten sköter sig. 
4. Tålamod och tro på vårt spel i med såväl som motgång.

Det om det...

Hur hanterar vi sista matchen mot ett Kamp som har allt att spela för?
1. Att vinna för att visa att ingen tar poäng av Viby på Grönängen.
2. Inte göra de fans som kommer för att titta på oss besvikna.
3. Att slå tvåan och trean i serien i båda mötena! Det är starkt! För Kamp och Sibbhult är inga dåliga lag. De hade klarat sig bra i sexan båda två. Vi är dock bättre.
4. Det är roligare att vinna helt enkelt!


Boka in den 3 oktober. Fest i klubbstugan!

Seriesegrare! Over and out!

//Johansen



3 kommentarer:

  1. Hoppas ni förlorar sista matchen så din svit bryts! :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Detta gläder mig! Det betyder att du läst mitt inlägg eller i alla fall halva.

    SvaraRadera

Keep it clean!