torsdag 17 september 2015

Ett par ord med ordförande Greger.


Välkommen till Vibybloggen, Vibys ordförande, Greger Andersson. Din förra intervju var som spelare, således dags för en ny.

Vad är det bästa med Viby IF?
Vibyandan och det positiva klimatet i föreningen. Det finns alltid folk som är villiga att ställa upp när det behövs vid allt från pappersinsamlingar till målning och gräsklippning. Ungdomsverksamheten växer också hela tiden vilket är fantastiskt kul!

Dina starka respektive svaga sidor som ordförande? 
Starka: Vill ha ordning och reda. Varje sak på sin plats och varje ”gubbe” på sin uppgift.
Svaga: Tiden… är knapp att genomföra allt man önskar. Försöker ju kombinera ordförandesysslan med tränarsysslan också..

Vad säger du om seniorlagets säsong?
Fantastisk! Ska bli kul att fira serieseger vid sista hemmamatchen! Hoppas samtidigt att alla spelare vill stanna kvar nästa säsong så vi kan bygga vidare på årets framgångar.
Inte svårt att hitta Greger på denna bilden från 2010.
Nu med perspektiv på din egna målvaktskarriär. Hur ser du på den idag? Vad minns du mest? Vad saknar du? Vad saknar du inte? Något du ångrar? Varför la du av?
Jag är glad för (nästan) allt jag fått uppleva under mina år som fotbollsspelare. Det har gett mig mycket, jag har lärt känna otroligt många människor genom fotbollen och jag har fått besöka många fina platser. Det var bl.a. tack vare fotbollen som man som nyinflyttad Viby-bo lärde känna byn. Mitt starkaste minne från åren i Viby IF var när Frälsaren (Marcus Kjellman) blev jagad in i omklädningsrummet av halva Vinnö med deras lagkapten i täten! Ronny Capion bröstade upp sig, ställde sig i dörrhålet och så var den saken ur världen..
När man slutat spela är det framförallt tugget i omklädningsrummet man saknar. Jag har hört många sjuka historier där under mina år! Om de väggarna kunnat tala..
Jag saknar INTE den ständiga smärtan, alltid ont någonstans, ryggen, ljumskarna, knäna, jag har prövat allt.
Jag ångrar att jag inte såg till att hamna i ”rätt” klubb när jag hade chansen. Kanske hade proffsdrömmen blivit verklighet då.
Jag la framförallt av pga ovanstående skadebekymmer.. Fotboll är fortfarande otroligt kul!

Finns det en chans att bloggaren får en kaffekopp med Vibyloggan när Vibybloggen passerar 500 inlägg?
Ska se om jag hittar någon på lagret.. Annars har jag nog nån gammal keps liggande som han kan få ärva.. Är det långt kvar?

Snabbval (motivera gärna)
Hannjö eller Almborg Att han håller än, det är imponerande. Sen skulle omklädningsrummet innan match inte bli detsamma utan ”Capten”!
Vanneberga eller Rinkaby har blivit utvisad i Vanneberga men aldrig i Rinkaby.
Straffräddning eller Mål på utspark – Den enda av de två jag upplevt.
En grillad korv eller En kopp kaffe – kaffe kan jag dricka på jobbet.. En rejäl grillad är det som gäller på Grönängen!
Hänga tvätt eller Diska har diskmaskin!

Ronaldo eller MessiRonaldo är som Johansen, ramlar mest omkring..  Messis touch är magisk! 

Vibybloggen tackar ordföranden för intervjun och vi ser fram emot segerfesten. Angående antalet inlägg på bloggen så var det mer än bloggaren trodde. Det visade sig att inlägget "Känn ingen sorg i Strömsborg" var det 500:e inlägget. Dåligt av bloggaren att missa ett sådant jubileum.

//Johansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Keep it clean!