lördag 5 september 2015

Känn ingen sorg i Strömsborg.

Efter ännu en seger sitter man nu och porrsurfar på Skåneboll och njuter av tabellen. Tänkte dela med mig lite från dagens drabbning.

Matchens...

...referat: Petes as usual. Läs det om du inte gjort det och återvänd hit sedan. Det vill säga, klicka på hyperlänken. Vet du inte vad hyperlänk är, googla!

...barnmisshandel: En av Strömsborgs äldsta spelare, kallad Typen, brottade ner Christian Nilsson, förseelsen som kunde lett till fängelse blev endast frispark.

...gammal är äldst: Thomas. Jo ni vet han som intervjuades senast, han visade att målsinnet fortfarande finns där. Två matchavgörande mål, precis som förr i tiden.

...spåkärring: Undertecknad sa på bänken att "nu blir det mål!" när Thomas fick bollen felvänd i boxen. Mycket riktigt, Thomas fällde ut röven och vände och rullade in bollen retfullt enkelt som så många gånger förr.

...hawkeye: Även om jag tyckte vårt 1-1 mål var inne så var ju domaren typ 10 meter längre från mål än mig. Kallt att döma mål men kan ju givetvis påverkats av att flera av oss började fira direkt.

...inhoppare: Thomas och Christian Nilsson givetvis. Såg vi möjligen två skyttekungar, en pånyttfödd och en blivande.

...tvåfotare: Den Kjellman åkte på av deras duktige nr 12. Direkt ur instruktionsboken. Kjelle var dock inte ensam att bli trollad av honom.

...kontringar: Strömsborgs. Gjorde mål på alla.

...timing: Thomas intervju och hans sågning av Pete. ;)

...Fritzl: Vilket omklädningsrum. En källare med spindelnät all over the place.

...field goal: Här hade ju typ alla varit nominerade men jag tror ändå att Almborg nådde högst. Idag hade vi verkligen inte siktet inställt.

...omen: Krucifixet i omklädningsrummet och givetvis hade vi Frälsaren med oss. Vad kunde gå fel en sådan dag.
Notera krucifixet vid Frälsarens pekfinger!
...supporter: Micke Sjöberg på plats i Strömsborg före alla andra.

...hjärnsläpp: Strömsborgsspelaren som genom en grov svordom drog på sig ett rött direkt efter att Viby kvitterat genom ett diskutabelt mål.

...tre poäng: Fick vi trots bedrövligt spel. Personligen var det min sämsta match i år.

...smeknamn: Typen. Tycker bara smeknamnet borde rendera i ett rött kort.

...försvarsspel: ?

...bänk: I ännu en match har killarna på bänken kommit in och avgjort. Detta är en av anledningarna till att vi ligger där vi ligger i serien. Killar som hade varit ordinarie i vilket annat lag i både sjuan eller sexan men inte gnäller utan kommer in och gör sitt för att laget ska vinna.

Slutligen hoppas jag ni kan hjälpa mig med vad det är som jag hittade i backsätet i Petes bil?
King Carrot?


//Johansen



2 kommentarer:

  1. Den tvåfotaren får ett plus i min bok. Verkligen ett lag med skiftande kvalité. Förstår inte att jag fortsätter passa dig i öppna lägen. Att man aldrig lär sig...

    SvaraRadera

Keep it clean!