fredag 24 september 2010

Filosofisk fotbollsfredag.

Lite filosofisk fotboll i väntan på att den näst sista omgången i upplösningen av "Supersexan" ska starta.

Vi får se om jag skriver något mer idag.

Annars kan man läsa en intervju med lustigkurren Ludvig " Ludde" Nordeklint på fotbollikristianstad.se. Han har reflekterat över samma sak som jag, nämligen att Önneköp alltid beklagar att de saknar spelare. Mitt råd är att fokusera på de spelare man faktiskt har till förfogande och få dem att känna sig utvalda.
Jag har faktiskt spelat mot Ludde när han spelade i Viby och jag i Åsum. Killen är lite lätt labil emellanåt. Då gjorde han ett judokast på mig när domarna tittade bort. Ludde har en talang i fler sporter än fotboll och golf. ;)

En av killarna som jobbar med fotbollikristianstad.se, Kristoffer Svensson, ringde upp mig och bad mig skriva något om avslutningen av "Supersexan". Vi får se om det duger i så fall dyker det väl upp på sajten. Det är svårare att skriva utanför bloggformatet och på beställning kan jag säga. I annat fall får jag väl publicera det här senare idag. ;)

Filosofisk fotboll var det ja...från matchen mellan Tyskland och Grekland.



Kommentatorn på slutet: "Hegel is arguing that the reality is merely an a priori adjunct of non-naturalistic ethics, Kant via the categorical imperative is holding that ontologically it exists only in the imagination, and Marx is claiming it was offside."

Har Karl Marx rätt?

//Johansen


1 kommentar:

  1. Det är publicerat, Johansen! http://www.fotbollikristianstad.se är adressen.

    "Beckenbauer obviously a bit of a surprise there"

    SvaraRadera

Keep it clean!